Kompiuterinių žaidimų žaidėjai mato daugiau

Publikuota: 2013 m. birželio 24 d. pirmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Kompiuterinių žaidimų žaidėjai tikrai mato daugiau: žaidėjai per trumpesnį laiką užfiksuoja daugiau informacijos priiminėdami vizualinius sprendimus. Laiko, praleisto prie vaizdo žaidimų konsolės metu, treniruojamos ne tik žaidėjo rankos, kurias žaidėjai pasitelkia į pagalbą mygtukų valdymui, tačiau pasak Duke universiteto mokslininkų, taip pat treniruojamos ir smegenys geriau ir greičiau pasisavinti vaizdinę informaciją.

„Žaidėjai mato pasaulį kitaip“, teigia Duke medicines mokyklos psichiatrijos doc. Greg Appelbaum. „Iš vaizdinių scenų jie gali išgauti kur kas daugiau informacijos.“

Šiais laikais universitetuose tikriausiai būtų sunku surasti vaizdo žaidimų nežaidžiančių studentų, tačiau iš daugelio dalyvių, dalyvaujančių tyrime, atliekamame Stephen Mitroff vizualinio pažinimo laboratorijoje Duke medicines mokykloje, mokslininkai atrinko 125 dalyvius, kurie nėra vaizdo žaidimų žaidėjai arba yra labai intensyvūs žaidėjai.

Kiekvienas dalyvis turėjo atlikti vizualinę sensorinės atminties užduotį, kurioje apskritimu kas vieną dešimtąją sekundės buvo išdėstomos aštuonios raidės. Po vėlavimo, svyruojančio nuo 13 milisekundžių iki 2,5 sekundžių atsiranda rodyklė, nukreipta į vieną vietą apskritime, kurioje buvo viena iš raidžių. Dalyvių buvo paprašoma nustatyti, kuri raidė buvo toje vietoje.

Kiekviename laiko intervale, intensyviai veiksmo vaizdinius žaidimus žaidžiantys žaidėjai, raidės nustatyme aplenkė nežaidžiančiuosius arba ne taip intensyviai žaidžiančiuosius.

Ankstesni tyrimai rodo, jog žaidžiantieji greičiau reaguoja į regėjimo dirgiklius ir gali stebėti daugiau daiktų nei nežaidžiantieji. Žaidžiant žaidimą, ypač  „pirmojo asmens šaudyklę“ žaidėjas daro „tikimybines išvadas“ apie tai, ką jis mato – geras vaikinas ar blogas, juda į kairę ar į dešinę – taip greitai, kaip jis gali.

Appelbaum teigia, kad su laiku ir patirtimi, žaidėjas tai gali daryti vis geriau. „Jiems reikia vis mažiau informacijos, padaryti tikimybinę išvadą, ir tai jie gali padaryti greičiau.“

Tyrėjai išnagrinėjo tris galimas priežastis, kodėl žaidėjai, geriausiai sugeba priimti tikimybines išvadas. Jie ne tik mato geriau, tačiau jie išlaiko regimąją atmintį ilgiau taip pat pagerina savo sprendimų priėmimą.

Atsižvelgus į šio tyrimo rezultatus, Applebaum teigia, kad ilgalaikis atminties išsaugojimas nėra priežastis. Tačiau kiti du veiksniai gali ja būti – yra įmanoma, kad žaidėjai mato kur kas daugiau ir jie gali priimti geresnius teisingus sprendimus iš informacijos, kuri jiems yra prieinama. Atsakyti į šį klausimą, mokslininkams prireiks daugiau duomenų iš elektroencefalogramos ir magnetinio rezonanso vaizdų, siekiant nustatyti, kur žaidėjų smegenys buvo apmokytos atlikti skirtingas vizualines užduotis. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Lietuvoje gyvenantys vaikai yra laimingi

Birželio 1-oji – Tarptautinė vaikų gynimo diena. Ta proga – informacija apie tai, kaip vaikai jaučiasi gyvendami Lietuvoje. skaityti »

Vilniečiai myli savo miestą ir vertina pokyčius

Beveik 90 proc. vilniečių sako, kad Vilnius yra puikus miestas gyventi ir tik su sostine sieja savo ateitį. skaityti »

Londone vyko Europos nacionalinių bibliotekų vadovų konferencija

Gegužės 15–16 dienomis Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos generalinis direktorius prof. dr. Renaldas Gudauskas Londone, Britų bibliotekoje (angl. British Library) dalyvavo 31-ajame Europos nacionalinių bibliotekų vadovų susitikime (angl. The Conference of European National Librarians, CENL). skaityti »

Profesorius Benediktas Juodka tapo Lietuvos darbdavių konfederacijos prezidentu

Lietuvos darbdavių konfederacijai (LDK) vadovaus buvęs Vilniaus universiteto rektorius, 2012-2016 m. kadencijos Seimo narys, profesorius Benediktas Juodka. skaityti »

„Barclays“ atidarė finansinių paslaugų centrą Londone

Didžiosios Britanijos bankas „Barclays“ atidarė naują finansinių paslaugų centrą Londone, kuris jungia vietinius bankus, technologines bendroves ir 40 pradedančiųjų finansų įstaigų. skaityti »

Krašto apsaugos viceministras su NATO institucijų atstovais aptarė kibernetinio saugumo klausimus

Balandžio 25-26 d. LR krašto apsaugos viceministras Edvinas Kerza Europos Komisijos viceprezidento Andrus Ansip kvietimu Briuselyje su Europos Sąjungos atstovais aptarė kibernetinio saugumo klausimus. skaityti »

Daugiausia pinigų išleidžiama maistui ir saldumynams

Maistui ir saldumynams – štai kam, vaikų ir jų tėvų nuomone, jų šeimos nariai išleidžia daugiausia pinigų. skaityti »

Lietuvos pramonininkų konfederacija vertina Vyriausybės ketinimą pertvarkyti mokesčių sistemą ir viešąjį sektorių

Premjeras Saulius Skvernelis pristatė Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 metų veiklos ataskaitą, kurioje didelis dėmesys skiriamas būsimiems ir jau vykdomiems Vyriausybės darbams. skaityti »

Kultūros ministrė: „Bibliotekos dar plačiau atvers duris neįgaliesiems“

Kultūros ministerija, siekdama dar plačiau atverti duris skaitytojams, turintiems negalią, skyrė papildomą finansavimą penkių apskričių bibliotekoms ir Lietuvos aklųjų bibliotekai. Kultūros ministerija tam paskyrė beveik 100 tūkst. Eurų. skaityti »

Premjeras S. Skvernelis apdovanojo geriausias šalies eksporto įmones

Kovo 30 d. Lietuvos premjeras Saulius Skvernelis „Lietuvos eksporto prizu“ apdovanojo labiausiai prie šalies ūkio augimo ir eksporto rodiklių gerinimo praėjusiais metais prisidėjusias Lietuvos įmones bei jų vadovus. skaityti »