„Augu skaitydamas“ laimėtoja: „Skaitymas padeda siekti geresnių mokymosi rezultatų“

Publikuota: 2013 m. lapkričio 11 d. pirmadienis

Dvejus metus iš eilės projekte „Augu skaitydamas“ kartu su seserimi dalyvaujančiai vilnietei Dovilei Kovaliūnaitei šiemet nusišypsojo sėkmė. Lapkričio 8 d. specialiai šiam projektui skirtoje TV laidoje „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“ ji nurungė vienuolika uoliausių jaunųjų Lietuvos skaitytojų ir laimėjo kelionę į Hario Poterio pramogų parką Londone.

Žiniomis iš perskaitytų knygų laidoje varžėsi dvylika 7–17 metų vaikų, kurie per šią vasarą perskaitė daugiausiai knygų. Skaityti knygas ir tokiu būdu auginti simbolinius Knygų medžius nuo gegužės mėnesio Lietuvos vaikus kvietė įmonių grupės „Alma littera“ iniciatyva „Augu skaitydamas“. Spalio pradžioje Vilniuje vykusios Knygų medžių šventės metu paskelbti daugiausiai knygų perskaitę vaikai buvo pakviesti pasitikrinti žinias televizijos viktorinoje „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“.

17-metė Dovilė Kovaliūnaitė tarp didžiausius Knygų medžius užauginusių ir kvietimą į laidą gavusių vaikų pateko jau antrus metus iš eilės. Praėjusiais metais mergaitė per vasarą perskaitė 114 knygų ir atsakinėdama į klausimus TV viktorinoje laimėjo antrą vietą.

„Skaityti pamėgau nuo pat mažens ir nuo tada skaitau labai daug, nes manau, kad knygos padeda tobulėti. Skaitantis žmogus yra visapusiškai išprusęs, jo žodynas platesnis, su juo įdomiau bendrauti, diskutuoti, jis daug geriau argumentuoja savo nuomonę. Įsitikinau, kad skaitymas prisideda ir prie geresnių mokymosi rezultatų – į daugelį klausimų galiu atsakyti remdamasi perskaitytomis knygomis“, – sakė viktorinos „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“ nugalėtoja.

Į finalą Dovilė pateko kartu su aštuonmete Kamile, perskaičiusia 193 knygas. Mergaitės atsakinėjo į klausimus, parengtus pagal jų amžių. Klausimų temos apėmė įvairias su knygomis susijusias sritis – nuo herojų iki pasakose naudojamų užkeikimų. Surinkusi trimis taškais daugiau, viktoriną laimėjo Dovilė.

Pasak projektą „Augu skaitydamas“ inicijavusios įmonių grupės „Alma littera“ viešųjų ryšių projektų vadovės Agnės Dvarionienės, TV viktorina organizuojama tam, kad būtų apdovanotas ne tik daugiausiai knygų perskaitęs, bet ir daugiausiai žinių iš jų pasisėmęs vaikas.

„Siekiame parodyti vaikams ir jų tėveliams, kad vien tik perskaitytų knygų skaičius nėra svarbus – svarbios yra žinios, kurias vaikai įgyja skaitydami. Knygose galima rasti atsakymus į beveik visus kylančius klausimus, o kuo daugiau atsakymų žinome, tuo protingesni tampame. Tikimės, kad kasmet skaitančių vaikų skaičius tik didės, ir ateis laikas, kai Lietuva taps ne tik daugiausiai skaitančia šalimi Europoje, bet ir šalimi, užauginusia daugiausiai išsilavinusių vaikų“, – sakė A. Dvarionienė.

TV laida „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“ užbaigė Knygų medžių auginimo akciją, kuri kasmet pradedama pavasarį ir trunka iki rudens. Jos metu knygynuose „Pegasas“, bibliotekose ir mokyklose vaikams dalijami specialūs plakatai – Knygų medžiai. Vaikai raginami vasarą skaityti ir ant šių medžių klijuoti lapelius su perskaitytų knygų pavadinimais. Atėjus rudeniui, vaikai kviečiami sužaliavusius Knygų medžius grąžinti ir pretenduoti į uoliausio jaunojo skaitytojo titulą.

Projektas „Augu skaitydamas” – tai įmonių grupės „Alma littera” iniciatyva, kuria siekiama įgyvendinti viziją „Lietuva – daugiausiai skaitanti šalis Europoje“. Projekto tikslas – padėti tėvams formuoti vaikų skaitymo įpročius, ugdyti skaitymo įgūdžius bei paversti skaitymą mėgstamu užsiėmimu ir tokiu būdu užtikrinti geresnę jų ateitį.

Reportažą apie finalinį „Augu skaitydamas“ renginį žiūrėkite laidoje „Knygos per „Penki TV“ nuo 04:48.

Šaltinis: pranešimas spaudai, penki.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Į elektroninių knygų rinką žengia „Milžinas“

74 proc. lietuvių, skaitančių popierines knygas, mielai skaitytų ir el. knygas, jei jomis būtų paprasčiau naudotis. Dažniausiai el. knygų skaitymui trukdo nepatogumas naudotis, nežinojimas, kaip tai padaryti, arba tinkamo įrenginio neturėjimas. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »