Inovatyvūs ikimokyklinio ugdymo modeliai atskleidžiami filme

Publikuota: 2015 m. balandžio 30 d. ketvirtadienis

Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas filmas, pasakojantis apie inovatyvius, atliepiančius skirtingų vaikų ir šeimų poreikius ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelius. Šis filmas sukurtas remiantis ikimokyklinio ugdymo įstaigų bendruomenių, dalyvavusių ES remtame projekte „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtra“, patirtimi ir įžvalgomis.

Projekte dalyvavusios ikimokyklinio ugdymo įstaigos išbandė kitokias, nei įprasta, ugdymo organizavimo formas – keitė įstaigų darbo laiką, pedagogų ar kitų darbuotojų skaičių grupėje, vietą, kurioje vykdomas ikimokyklinis ugdymas, pvz., privačiame name, daugiafunkciame centre, profesinėje mokykloje ir kt. Projekto įgyvendinimo metu surengtas viešas konkursas inovatyviems ikimokyklinio ugdymo organizavimo modeliams įgyvendinti. Buvo atrinkti  32 įdomiausi modeliai. Konkurse dalyvavo visos pageidavusios valstybinės, savivaldybių ir  nevalstybinės  įstaigos, vykdančios ikimokyklinio ugdymo programas. Filme kalbinami ir savo patirtimi dalijasi atstovai iš konkursą laimėjusių ir iš kitų, inovatyvių ugdymo organizavimo sprendimų ieškančių, ugdymo įstaigų.  

Iki 2012 metų, kai projektas prasidėjo, apie 97 proc. visų ikimokyklinio ugdymo įstaigų vis dar siūlė įprastos 10,5 val. trukmės ugdymo grupes, retai buvo atsižvelgiama į šeimų bei vietovės bendruomenės poreikius. Vykdant projektą buvo sukurti lankstesni, kūrybiškesni ugdymo organizavimo variantai, suteikiantys įvairesnių pasirinkimo galimybių ir šeimoms, ir pačioms  ugdymo įstaigoms, siekiančioms užtikrinti kokybišką vaikų ugdymą.

Pavyzdžiui, grupės gali būti sujungiamos rytinėmis ar vakarinėmis valandomis pailginant vienos iš jų darbo laiką. Didmiesčiuose, kuriuose aktualus vietų trūkumas ikimokyklinio ugdymo įstaigose, siūloma steigti filialus kitose patalpose, pvz., daugiabučiuose. Tokį sprendimą prieš kelerius metus jau įgyvendino, pvz., Vilniaus vaikų lopšelis-darželis „Lazdynėlis“, įkūręs filialą viename iš Lazdynų mikrorajono daugiabučių.

Lietuvoje populiarėja ugdymo organizavimo modelis, kai grupėje kartu su auklėtoju dirba menininkas ar užsienio kalbos specialistas, atsiranda ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų, kelioms valandoms priimančių kūdikius nuo gimimo iki vienerių metų amžiaus.

Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro vykdytas projektas „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtra“ truko nuo 2012 m. iki 2015 m. Jo pagrindiniai tikslai – plėtoti institucinį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, ypač kaimo vietovėse, gerinti sąlygas ir teikti kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, plėtoti kompleksinės pagalbos teikimą ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams, stiprinant pozityviąją tėvystę.

Daugiau apie projektą

Sutrumpintą filmo variantą galima peržiūrėti čia

Visas filmas – interneto svetainėje www.ikimokyklinis.lt.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »