Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Publikuota: 2017 m. kovo 20 d. pirmadienis


Vilniaus meras Remigijus Šimašius su „Genio“ progimnazijos penktokais

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo  algoritmą ir eksperimentavo – čia atidaryta jauki mikrokompiuterių erdvė, kurioje skirtingais mikrokompiuteriais vaikai galės kasdien mokytis programuoti, kurti įvairius loginius, meninius projektus, unikalius kūrinius.

Vilniaus mero iniciatyva panašios erdvės atsiras kiekvienoje sostinės mokykloje. Atviras ir greitas Vilnius pirmasis pradėjo pilotinį projektą – daugiau nei 30 vaikų jau yra išdalinti micro:bit mikrokompiuteriai, su kuriais moksleiviai pradėjo kurti įvairiausius projektus - naudojasi išmaniaisiais telefonais, ar kompiuteriais su „Bluetooth“ jungtimi, programuoja ne tik rašydami tekstinį programos kodą, bet ir dėlioja vizualinius blokelius. Pasak mero patarėjo Povilo Poderskio, vieno iš projekto „Po mikrokompiuterį visiems Lietuvos vaikams“ sumanytojų ir įgyvendintojų, visoje Lietuvoje jau daugiau kaip 100 vaikų gavo po mikrokompiuterį.

Sostinės meras pirmasis Lietuvoje  artimiausiu metu išleis potvarkį, kuriuo paves visoms mokykloms, dienos centrams, bibliotekoms įkurti vaikams atviras saugias erdves dirbti su mikrokompiuteriais, kad mokiniai per petraukas, pamokas ar po pamokų galėtų laisvai naudotis programavimui skirta erdve.

„Tai yra demonstracinė aplinka,  kaip tai turėtų atrodyti ir kiekvienoje mokykloje, bibliotekoje, dienos centre. Mūsų tikslas – kad vaikai būtų raštingi įvairia technologijų prasme, todėl kompiuterinės klasės turi tapti atviros vaikams. Projektas ir labai paprastas ir kartu ambicingas, tereikia atviro požiūrio ir skatinti vaikus domėtis mikrokompiuteriais.  Įpareigojame mokyklas įkurti specialias erdves, skirtas darbui su mikrokompiuteriais, neuždaryti kompiuterių klasių, o pačius mikrokompiuterius kartu su iniciatyvių rėmėjų pagalba visiems penktokams planuojame išdalinti kaip dovaną”, – pasakojo Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Vakar dovanų gautą mikrokompiuterį „Genio” progimnazijos penktokas Marius sakėsi išbandęs vos tik grįžęs namo po pamokų ir džiaugėsi, kad šis turi galybę įvairių funkcijų  - galima orą, žemę matuoti ir dar daug ką.

Visi, kas tik turi noro sukurti kažką įdomaus ir modernaus nuo šiol yra laukiami atviroje erdvėje, kur galės atsinešti savo mikrokompiuterį arba pasiskolinti vieną iš mūsų parodėlės - joje eskponuojami septyni skirtingi mikrokompiuteriai.

Pasak P. Poderskio, tai nėra didelės kapitalinės investicijos - tereikia peržiūrėti esamus resursus  ir padaryti programavimo erdves atviras visiems moksleiviams. Tai reiškia, kad į informatikos kabinetą po pamokų galės ateiti vaikai, taip pat turės būti sudaromos sąlygos technologijų kabinetuose. Specialiai pirkti įrangą ir ypatingai įrenginėti patalpas  tikrai nebūtina.

„Jaunimo informacijos centre įdiegėme šešias patogias darbo vietas, atnešėme kompiuterių ir stengiamės sudaryti vaikams galimybes per žaidimus mokytis ir kurti. Mikrokompiuterį savo pamokose gali naudoti kiekvienas – ne tik matematikos ar informacinių technologijų mokytojai, bet ir dailės ir kt. Mokiniai programuodami mikrokompiuteriu išmoks paprasčiausių algoritmų, kurie ateityje jiems labai pravers“, – sakė P.Poderskis.

Jaunimo informacijos centras (Savivaldybės pirmajame   aukšte)   jaunųjų programuotojų lauks darbo dienomis, nuo 14 iki 18 val. (rekomenduojama iš anksto užsiregistruoti tel. 8 640 10996).


Šaltinis: Vilniaus miesto savivaldybė
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »