Kodėl ambicingiems studentams reikalingi karjeros mentoriai?

Publikuota: 2017 m. vasario 6 d. pirmadienis

„Kiekvieno asmens karjeroje mentoriaus vaidmuo kuria didžiulę vertę. Žmogus savo gyvenime turėjęs mentorių yra labiau motyvuotas, daug greičiau ir sėkmingiau adaptuojasi darbo rinkoje, jam lengviau sekasi užmegzti naujas pažintis. Džiugu, kad KTU studentai supranta mentorystės svarbą ir aktyviai renkasi karjeros mentorius“, – sakė Greta Stupelytė, jau beveik 3-ejus metus Kauno technologijos universitete (KTU) veikiančios unikalios Mentorystės programos koordinatorė.

Jos teigimu, nors bendravimas su karjeros mentoriais šioje programoje turi pabaigos datą, nemaža dalis studentų tęsia bendravimą ir po studijų baigimo.

KTU absolventė Aistė Mačionytė džiaugiasi, galėjusi pasirinkti unikalią kompleksinę mentorystės programą, kuri suteikia galimybę pasirinkti net iš 5 mentorių tipų, ir turėjusi progą dirbti su puikiu karjeros mentoriumi.

„Mentorystė man suteikė galimybę iš arčiau pažinti verslo pasaulį, suprasti, ko reikia, kad pasiekčiau savo  ateities tikslų, – sakė absolventė. – Mentorius man yra žmogus, kuris visuomet paskatins veikti, pasakys, kokias klaidas esu padariusi ir kokios manęs gali laukti tam tikruose sprendimuose. Universitetas savo studentams suteikia visapusišką galimybę tobulėti, atsiskleisti, padeda tapti neeiliniu studentu.“

Karjeros mentorius tapo darbdaviu

KTU Statybos ir architektūros fakulteto (SAF) studentas Raidas Rimkus pasakojo, kad karjeros mentorių pasirinko dar pirmame kurse. Studentas norėjo kuo greičiau pamatyti, kaip viskas vyksta versle, praktikoje, o ne tik akademiniame pasaulyje. Šiuo metu R. Rimkus studijuoja trečiame kurse ir vis dar aktyviai bendrauja su savo mentoriumi, kuris tapo ir vaikino kolega.

„Grįžtamuoju mentorystės programos ryšiu galėčiau pavadinti naują darbą savo karjeros mentoriaus įmonėje, kurioje stengiuosi sukaupti kuo daugiau patirties. Pamačiau tam tikrus pliusus ir minusus, susijusius su darbo specifika, kurie ateityje padės dar labiau išgryninti savo norimą veiklos sritį“, – apie mentorystės įtaką savo karjerai kalbėjo R. Rimkus.

Jo teigimu, didžiausia nauda, prisijungus prie KTU mentorystės programos, yra pajutimas, ką reiškia dirbti įmonėje, susijusioje su kiekvieno studijų sritimi, kaip joje atliekami darbai, kokiais principais reiktų vadovautis darbo metu. Bendravimas su karjeros mentoriumi taip pat padeda praplėsti akiratį.

Tuo tarpu studentė Ieva Gakštaitė pirmąją savo karjeros mentorę taip pat pasirinko dar būdama pirmakursė: „Dalyvavimas Universiteto siūlomoje mentorystės programoje yra puiki galimybė sužinoti kažką naujo, susipažinti su naujais žmonėmis, parodyti save. Tuo metu tai buvo savotiškas iššūkis, tačiau supratau, kad savo karjera reikia rūpintis daug anksčiau, o ne po Universiteto baigimo pradėjus ieškoti darbo.“

Mentorystė suteikia motyvacijos užtaisą

Elektros ir elektronikos fakultete (EEF) elektros energetikos sistemas studijuojantis Linas Pušinaitis karjeros mentorių pasirinko būdamas jau ketvirtame kurse. „Jei tik būčiau žinojęs, kokia naudinga gali būti ši programa, nedvejodamas būčiau išbandęs ją kur kas anksčiau“, – sakė L. Pušinaitis.

Dar vieno EEF studento Manto Kaminicko, taip pat pasirinkusio karjeros mentorių, teigimu, dalyvavimas KTU mentorystės programoje jam padėjo geriau pažinti save.

Studentas su savo karjeros mentoriumi aptarė, kokiomis savybėmis turi pasižymėti komandos lyderis, kaip efektyviai ir dalykiškai bendrauti, kurti naujas pažintis, gerai pasirodyti darbo pokalbių metu. Visa tai jam leido įvertinti, kokius gebėjimus ir asmenines savybes reikia tobulinti, siekiant sėkmingos karjeros ateityje.

„Pavyzdžiui, vertindamas savo karjeros mentoriaus užimtumą, pokalbiams atsakingai ruošdavausi, kad per palyginti trumpą laiką būtų galima išsiaiškinti man rūpimus klausimus. Tokiu būdu tobulinau savo komunikacinius bei laiko planavo įgūdžius“, – savo patirtimi dalyvaujant programoje dalinosi M. Kaminickas.

Tuo tarpu KTU magistrantas Virginijus Vasylius pažymi, kad po kiekvieno susitikimo su karjeros mentoriumi, jis išeidavo pasisėmęs daug motyvacijos ir noro tobulėti. „Būtent tai ir yra pagrindiniai dalykai, vedantys jaunus žmones pirmyn“, – įsitikinės V. Vasylius.

Padeda apsispręsti dėl ateities darbo

Kompleksine mentorystės programa aktyviai naudojasi ir Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) studentai. Štai Ieva Gakštaitė pasakoja, kad labiausiai įsiminęs susitikimas su jos karjeros mentore buvo kartu praleistas pusdienis.

„Važiavome į kelis įmonės padalinius, susitikome su juose dirbančiais specialistais. Taip pat turėjau galimybę dalyvauti darbuotojų susirinkime, rezultatų aptarime. Supratau, kad mentorė manimi pasitiki, nes po visų susitikimų domėjosi mano nuomone, pastebėjimais. Šis susitikimas leido pajusti bent dalį savo mentorės dienotvarkės ir darbų“, – pasakojo I. Gakštaitė.

Jos nuomone, dalyvavimas KTU mentorystės programoje turi nemažą įtaką tolimesnei karjerai, nes mentoriai studentams padeda labiau pasitikėti savimi, skatina siekti savo tikslų, įgyti praktinės patirties. „Dabar dar aiškiau suprantu, kokio darbo norėčiau ar priešingai – nesirinkčiau – ateityje“, – akcentavo I. Gakštaitė. 

Dar vienas KTU studentas Linas Pušinatis taip pat džiaugiasi turėjęs galimybę iš arti pamatyti savo karjeros mentoriaus darbotvarkę: „Pirmasis susitikimas truko visą darbo dieną. Mentorius mane pasikvietė į „LitPol Link“ jungties statybų aikštelę. Kelionėje daug kalbėjomės ir radome nemažai bendrų dalykų.“

Studentas turėjo išskirtinę galimybę pamatyti istorinės elektros jungties darbus, kaip vyksta procesai, susipažino su karjeros mentoriaus kolegomis, praplėtė pažįstamų ratą. „Baigus studijas ir pradėjus dirbti, neatmenu galimybės ir pats sudalyvauti KTU mentorystės programoje, kaip karjeros mentorius“, – mintimis dalinosi L. Pušinaitis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »