Kodėl ambicingiems studentams reikalingi karjeros mentoriai?

Publikuota: 2017 m. vasario 6 d. pirmadienis

„Kiekvieno asmens karjeroje mentoriaus vaidmuo kuria didžiulę vertę. Žmogus savo gyvenime turėjęs mentorių yra labiau motyvuotas, daug greičiau ir sėkmingiau adaptuojasi darbo rinkoje, jam lengviau sekasi užmegzti naujas pažintis. Džiugu, kad KTU studentai supranta mentorystės svarbą ir aktyviai renkasi karjeros mentorius“, – sakė Greta Stupelytė, jau beveik 3-ejus metus Kauno technologijos universitete (KTU) veikiančios unikalios Mentorystės programos koordinatorė.

Jos teigimu, nors bendravimas su karjeros mentoriais šioje programoje turi pabaigos datą, nemaža dalis studentų tęsia bendravimą ir po studijų baigimo.

KTU absolventė Aistė Mačionytė džiaugiasi, galėjusi pasirinkti unikalią kompleksinę mentorystės programą, kuri suteikia galimybę pasirinkti net iš 5 mentorių tipų, ir turėjusi progą dirbti su puikiu karjeros mentoriumi.

„Mentorystė man suteikė galimybę iš arčiau pažinti verslo pasaulį, suprasti, ko reikia, kad pasiekčiau savo  ateities tikslų, – sakė absolventė. – Mentorius man yra žmogus, kuris visuomet paskatins veikti, pasakys, kokias klaidas esu padariusi ir kokios manęs gali laukti tam tikruose sprendimuose. Universitetas savo studentams suteikia visapusišką galimybę tobulėti, atsiskleisti, padeda tapti neeiliniu studentu.“

Karjeros mentorius tapo darbdaviu

KTU Statybos ir architektūros fakulteto (SAF) studentas Raidas Rimkus pasakojo, kad karjeros mentorių pasirinko dar pirmame kurse. Studentas norėjo kuo greičiau pamatyti, kaip viskas vyksta versle, praktikoje, o ne tik akademiniame pasaulyje. Šiuo metu R. Rimkus studijuoja trečiame kurse ir vis dar aktyviai bendrauja su savo mentoriumi, kuris tapo ir vaikino kolega.

„Grįžtamuoju mentorystės programos ryšiu galėčiau pavadinti naują darbą savo karjeros mentoriaus įmonėje, kurioje stengiuosi sukaupti kuo daugiau patirties. Pamačiau tam tikrus pliusus ir minusus, susijusius su darbo specifika, kurie ateityje padės dar labiau išgryninti savo norimą veiklos sritį“, – apie mentorystės įtaką savo karjerai kalbėjo R. Rimkus.

Jo teigimu, didžiausia nauda, prisijungus prie KTU mentorystės programos, yra pajutimas, ką reiškia dirbti įmonėje, susijusioje su kiekvieno studijų sritimi, kaip joje atliekami darbai, kokiais principais reiktų vadovautis darbo metu. Bendravimas su karjeros mentoriumi taip pat padeda praplėsti akiratį.

Tuo tarpu studentė Ieva Gakštaitė pirmąją savo karjeros mentorę taip pat pasirinko dar būdama pirmakursė: „Dalyvavimas Universiteto siūlomoje mentorystės programoje yra puiki galimybė sužinoti kažką naujo, susipažinti su naujais žmonėmis, parodyti save. Tuo metu tai buvo savotiškas iššūkis, tačiau supratau, kad savo karjera reikia rūpintis daug anksčiau, o ne po Universiteto baigimo pradėjus ieškoti darbo.“

Mentorystė suteikia motyvacijos užtaisą

Elektros ir elektronikos fakultete (EEF) elektros energetikos sistemas studijuojantis Linas Pušinaitis karjeros mentorių pasirinko būdamas jau ketvirtame kurse. „Jei tik būčiau žinojęs, kokia naudinga gali būti ši programa, nedvejodamas būčiau išbandęs ją kur kas anksčiau“, – sakė L. Pušinaitis.

Dar vieno EEF studento Manto Kaminicko, taip pat pasirinkusio karjeros mentorių, teigimu, dalyvavimas KTU mentorystės programoje jam padėjo geriau pažinti save.

Studentas su savo karjeros mentoriumi aptarė, kokiomis savybėmis turi pasižymėti komandos lyderis, kaip efektyviai ir dalykiškai bendrauti, kurti naujas pažintis, gerai pasirodyti darbo pokalbių metu. Visa tai jam leido įvertinti, kokius gebėjimus ir asmenines savybes reikia tobulinti, siekiant sėkmingos karjeros ateityje.

„Pavyzdžiui, vertindamas savo karjeros mentoriaus užimtumą, pokalbiams atsakingai ruošdavausi, kad per palyginti trumpą laiką būtų galima išsiaiškinti man rūpimus klausimus. Tokiu būdu tobulinau savo komunikacinius bei laiko planavo įgūdžius“, – savo patirtimi dalyvaujant programoje dalinosi M. Kaminickas.

Tuo tarpu KTU magistrantas Virginijus Vasylius pažymi, kad po kiekvieno susitikimo su karjeros mentoriumi, jis išeidavo pasisėmęs daug motyvacijos ir noro tobulėti. „Būtent tai ir yra pagrindiniai dalykai, vedantys jaunus žmones pirmyn“, – įsitikinės V. Vasylius.

Padeda apsispręsti dėl ateities darbo

Kompleksine mentorystės programa aktyviai naudojasi ir Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) studentai. Štai Ieva Gakštaitė pasakoja, kad labiausiai įsiminęs susitikimas su jos karjeros mentore buvo kartu praleistas pusdienis.

„Važiavome į kelis įmonės padalinius, susitikome su juose dirbančiais specialistais. Taip pat turėjau galimybę dalyvauti darbuotojų susirinkime, rezultatų aptarime. Supratau, kad mentorė manimi pasitiki, nes po visų susitikimų domėjosi mano nuomone, pastebėjimais. Šis susitikimas leido pajusti bent dalį savo mentorės dienotvarkės ir darbų“, – pasakojo I. Gakštaitė.

Jos nuomone, dalyvavimas KTU mentorystės programoje turi nemažą įtaką tolimesnei karjerai, nes mentoriai studentams padeda labiau pasitikėti savimi, skatina siekti savo tikslų, įgyti praktinės patirties. „Dabar dar aiškiau suprantu, kokio darbo norėčiau ar priešingai – nesirinkčiau – ateityje“, – akcentavo I. Gakštaitė. 

Dar vienas KTU studentas Linas Pušinatis taip pat džiaugiasi turėjęs galimybę iš arti pamatyti savo karjeros mentoriaus darbotvarkę: „Pirmasis susitikimas truko visą darbo dieną. Mentorius mane pasikvietė į „LitPol Link“ jungties statybų aikštelę. Kelionėje daug kalbėjomės ir radome nemažai bendrų dalykų.“

Studentas turėjo išskirtinę galimybę pamatyti istorinės elektros jungties darbus, kaip vyksta procesai, susipažino su karjeros mentoriaus kolegomis, praplėtė pažįstamų ratą. „Baigus studijas ir pradėjus dirbti, neatmenu galimybės ir pats sudalyvauti KTU mentorystės programoje, kaip karjeros mentorius“, – mintimis dalinosi L. Pušinaitis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »