Kodėl studentai iš Kalifornijos veržiasi į Lietuvą?

Publikuota: 2015 m. liepos 17 d. penktadienis

„Ar galima su Jumis grįžti į Lietuvą? Gal Jums reikia, kad kas nors neštų daiktus? Ar galėčiau būti Jūsų asistentas? Aš labai noriu į Vilnių“ – tokie prašymai skambėjo profesoriui Edmundui Salikliui iš Kalifornijos valstybinio politechnikos universiteto (CalPoly) studentų, kurie bent kartą dalyvavo inžinerinėje vasaros mokykloje Lietuvoje.

Šiemet su studentais jis jau trečią kartą atvyksta į Vilniaus Gedimino technikos universitetą (VGTU), kur organizuojama tarptautinė vasaros mokykla „VGTU-CalPoly‘2015“. Šiais metais joje dalyvauja 22 studentai iš Kalifornijos bei 12 VGTU studentų iš Statybos ir Aplinkos inžinerijos fakultetų.

„Mano fakultete nuolat skamba lietuvių kalba – dažnai čia girdžiu „labas“, „ačiū“, o štai diplomų įteikimo šventės metu buvo dainuojamos ir lietuviškos dainos, studentai skandavo „Valio, valio, valio!“, – apie po viešnagės Lietuvoje nedylančius studentų įspūdžius pasakoja profesorius. E. Saliklis tikina, kad jie parsiveža labai gerų prisiminimų ir naujos vertingos patirties, kurią įgauna netradiciškai mokydamiesi inžinerijos tarptautiškoje aplinkoje, bendraudami ir bendradarbiaudami su Lietuvos studentais.

Paklaustas, kodėl pasirinko Lietuvą ir VGTU, profesorius iš Kalifornijos ilgai nedvejoja – čia atvedė lietuviškos šaknys: „Aš galėjau pasirinkti Barseloną ar Londoną, bet pasirinkau Vilnių. Priežastis labai paprasta – jaučiuosi esąs patriotas. Noriu čia daug padaryti: stengiuosi, kad VGTU studentai susipažintų su mano pedagogika, savo studentams noriu parodyti tą pasaulio dalelę, kurios jie, galbūt, niekada nepamatytų – Lietuvą, ypač Vilnių“.

E. Saliklis neslepia, jog kaskart čia atvykęs labai žavisi VGTU studentais: „Mano dėstomas kursas yra intensyvus ir sunkus. Bet jie labai imlūs ir gabūs, atlikdami užduotis nepasiduoda, tad rezultatais nedaug kuo skiriasi nuo mano studentų, kurie yra pripratę prie mano dėstymo būdo bei tempo“.

„VGTU-CalPoly“ projektas yra plačiai žinomas Kalifornijoje dėl iš lūpų į lūpas sklindančių pasakojimų. E. Saliklis tikina, kad apie Lietuvą dabar žino ne tik ten pabuvoję studentai, bet ir jų tėvai, draugai, giminės ir pažįstami. „Apie projektą yra girdėję ir tie, kurie dar tik ruošiasi stoti į CalPoly. Aš tuo pats negaliu patikėti, bet šiais metais atėjo vienas moksleivis, Denis, kuris man sakė, kad jis pasirinko CalPoly tik dėl to, kad galėtų važiuoti į šitą programą“, – pasakoja profesorius pabrėždamas, kad kasmet norinčių atvykti į Lietuvą vis daugėja.

Tačiau patekti į vasaros mokyklą nėra paprasta – pasiruošimas vyksta visus metus, susitikimai prasideda rugsėjį. „Išvažiuoja ne visi – jie dar turi išlaikyti egzaminus ir atlikti nemažai užduočių, kurių aš reikalauju. Jei neišlaiko – nevažiuoja. Mes labai griežtai žiūrime į šią atranką ir mums lengva tai daryti, nes yra labai daug norinčių“, – pasakoja E. Saliklis.

Į vasaros stovyklą gali vykti tik studentai, baigę antrą kursą. „Bet nuolat atsiranda tokių, kurie jau po pirmo kurso ateina pas mane ir prašo, kad užrašyčiau juos į kitos vasaros paskaitas VGTU. Įsivaizduojate? Lietuva jų mintyse tapo legendine egzotiška vieta. Mes vis juokaujame, kad Kalifornija yra rojus, bet Vilnius jau yra tapęs išsvajotu rojumi Kalifornijos studentų akyse“, – šypsosi profesorius. 

E. Saliklis ne tik Lietuvoje, bet ir Kalifornijoje yra pagarsėjęs kaip įdomių ir interaktyvių paskaitų skaitytojas. Iš jo pomėgių dainuoti ir tapyti gimsta netradiciniai mokymo būdai, tokie kaip teorinės informacijos integravimas į gerai žinomos dainos melodiją, piešimo užduotys namų darbams. „Meniški pomėgiai paveikia ir mano darbą – dėstymą studentams. Kūryba yra kaip šaltinis, kuris skatina tolimesnį kūrybiškumą“, – akcentuoja profesorius.

Dėl savo aktyvumo dažnai studentų vadinamas „cunamiu“ E. Saliklis pažymėjo esantis ektravertas ir neslėpė, jog asmeninės savybės jam padeda įdomiai vesti paskaitas. Visgi akademikas pabrėžė, kad ne visi dėstytojai turi būti kaip jis. „Yra įvairių dėstymo būdų. Svarbu studentams parodyti, koks tu iš tiesų esi, pasidalinti mažais dalykais, kurie tave atspindi“, – sako Kalifornijos valstybinio politechnikos universiteto profesorius, jau spėjęs sužavėti VGTU studentus bei visą akademinę bendruomenę.

Per tas kelias savaites, kurias čia kasmet praleidžia, profesorius iš Kalifornijos siekia užmegzti kuo daugiau ryšių su įvairiais žmonėmis, plėsti bei stiprinti bendradarbiavimą tarp Lietuvos ir Kalifornijos, būtent, tarp VGTU ir CalPoly. E. Saliklis  taip pat dalijasi ateities planais kuriuose – noras į vasaros mokyklą įtraukti abiejų universitetų architektūros studentus, vykdyti magistratūros studentų bei dėstytojų mainus tarp abiejų šalių universitetų.

Šaltinis: VGTU
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »