Mokykloms ir mokiniams rengiamas tarpusavio pagarbaus elgesio reglamentas

Publikuota: 2012 m. rugpjūčio 2 d. ketvirtadienis

Pirmą kartą mokykloms parengtas rekomendacijų projektas, numatantis leistinas poveikio priemones netinkamai besielgiantiems vaikams. Šiomis rekomendacijomis siekiama padėti mokyklų darbuotojams efektyviai reaguoti į kraštutinius netinkamo elgesio atvejus ir užtikrinti psichologiškai ir fiziškai saugią aplinką mokyklos bendruomenėje.

„Projektas bus pateiktas svarstyti mokykloms, pedagogų profesinėms organizacijoms, socialiniams partneriams – kartu nutarsime, kokios priemonės leis užtikrinti darbingą ir draugišką aplinką mokyklose, garantuos tvarką ir efektyvius drausminimo būdus tais atvejais, kai įžūlus mokinio elgesys akivaizdžiai trukdo pamoką, – sako švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys. – Mokyklų bendruomenėms reikia turėti aiškias gaires, kaip elgtis vienu ar kitu konfliktišku atveju, apibrėžti, kas mokytojui leistina, kas ne.“

Šis projektas buvo parengtas remiantis Didžiosios Britanijos pedagogų patirtimi ir analogišku teisiniu aktu.

Rekomendacijose bus apibrėžta, kas laikoma netinkamu mokinio elgesiu, kokios gali būti mokyklos darbuotojo poveikio priemonės – veiksmai, kuriais siekiama tai nutraukti.

Pasak viceministro V. Bacio, projekte aptariami ir tokie jautrūs dalykai, kada ir kaip gali būti patikrinti mokinio daiktai arba kokie galimi su fiziniu kontaktu susiję mokyklos darbuotojo veiksmai, kai siekiama užkirsti kelią mokinio elgesiui, keliančiam realų pavojų jo paties ar aplinkinių gyvybei, sveikatai ar saugumui. „Norime aiškiai reglamentuoti, kokiose situacijose ir kokiomis poveikio priemonėmis mokytojas turi drausminti agresyviai besielgiantį auklėtinį. Taip pat bus nurodyta, kokie veiksmai laikomi nepagrįstais, draudžiamais ir gali būti traktuojami kaip smurtas prieš mokinį. Tokių elgesio taisyklių labai reikia šiuolaikinėje mokykloje, kad mokiniai ir mokyklos darbuotojai žinotų savo elgesio „raudonąsias linijas“, kurių peržengti nevalia“, – sako viceministras.

Šiose rekomendacijose numatytos priemonės galės būti taikomos tik tais atvejais, jeigu pokalbiai su mokiniu, tėvais, švietimo pagalbos priemonės nedavė jokių rezultatų.

Mokykla, norinti taikyti tokias poveikio priemones, savo vidaus dokumentuose – ar Mokyklos vidaus darbo tvarkoje, ar Mokinio elgesio taisyklėse, mokymo sutartyje ar kitur – turės nustatyti poveikio priemonių taikymo sąlygas ir tvarką ir supažindinti mokinių tėvus.

Rekomendacijų projektas artimiausiu metu bus pateiktas svarstyti švietimo bendruomenei. Rekomendacijas rengė Švietimo ir mokslo ministerijoje dirbusi darbo grupė, į kurią įėjo švietimo pagalbos specialistai, mokyklų administracijos, švietimo darbuotojų profesinių sąjungų, Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus tarnybos, ministerijos atstovai. Darbo grupei vadovavo Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro direktorė Irma Čižienė.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »