Nevyriausybinės organizacijos ir verslo ieško būdų, kaip geriau pripažinti neformaliais būdais įgytas kompetencijas

Publikuota: 2016 m. balandžio 29 d. penktadienis

Verslo organizacijoms reikia žmonių, gebančių kalbėti užsienio kalbomis, turinčių tarptautinės patirties, efektyviai dirbančių įvairiose komandose, galinčių imtis iniciatyvos ir spręsti iššūkius. Siekiant stiprinti bendradarbiavimą tarp nevyriausybinių organizacijų bei verslo, taip pat geriau pripažinti neformaliais būdais įgytas kompetencijas, siūloma Lietuvoje sukurti ir naudoti specialų „atvirų ženkliukų“ (angl. Open Badges) technologinį standartą.

Balandžio 28 d. Vilniuje vykusi diskusija apie „Atvirus skaitmeninius ženkliukus“ sukvietė darbdavių atstovus, viešojo sektoriaus institucijas ir darbo su jaunimu organizacijas. Renginio metu partneriai iš Lietuvos, Ispanijos, Vokietijos ir Olandijos pristatė pripažinimo sistemas, naudojančias skaitmeninius ženkliukus gebėjimų ir pasiekimų įvertinimui.

Tarptautinės programos jauniems žmonėms siūlo galimybes įgyti reikiamos patirties, gyvenant ir dirbant kitose šalyse. Savanoriaudami, jauni žmonės mokosi teikti paslaugas bendruomenėse. Jaunimo mainų dalyviai tobulina tarpkultūrinius gebėjimus, dirbdami ir kurdami tarptautinėse komandose. Stažuočių dalyviai tobulina profesinius gebėjimus ir semiasi patirties iš įmonių kitose šalyse.

Diskusijos dalyviai kalbėjosi, kaip atpažinti ir pripažinti patirtis, gebėjimus ir pasiekimus, kuriuos žmonės įgyja šalia savo akademinių ir profesinių pasiekimų. „Atviri ženkliukai“ yra vienas iš būdų fiksuoti įvairias mokymosi patirtis. Jais naudodamiesi darbuotojai kaupia duomenis ir įrodymus apie tobulėjimą ir pasiekimus.

Organizacijų, dirbančių su jaunimo programomis, atstovai teiravosi, kokius gebėjimus vertina darbdaviai. Verslo organizacijoms įdomu, kaip vyksta vertinimas pasiekimų, kuriuos parodo ženkliukai. Viešojo sektoriaus atstovai ženkliukų sistemose mato potencialą kurti kokybiškas ugdymo paslaugas visuomenei.

Diskusiją organizavo projekto „Patikimų ženkliukų sistemos“ vykdytojai. Projektą Lietuvoje įgyvendina Lietuvos neformaliojo ugdymo asociacija kartu su nacionaliniu partneriu Lietuvos pramonininkų konfederacija ir partneriais Ispanijoje, Olandijoje ir Vokietijoje.

Projektas yra iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos programos Erasmus+ lėšomis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »