Numatoma stiprinti mokinių finansinį raštingumą

Publikuota: 2015 m. birželio 1 d. pirmadienis

Planuojama, kad Lietuvos bankas, Švietimo ir mokslo ministerija, bendradarbiaudami su kitomis atsakingomis institucijomis, parengs integruotą priemonių ir veiksmų planą, apimsiantį svarbiausių finansinio raštingumo žinių, gebėjimų, įgūdžių ugdymą nuo mažų dienų. Priemonių planas nuosekliai ir sistemiškai apims tiek formalųjį, tiek neformalųjį ugdymą, taip pat pedagogų rengimą, kvalifikacijos kėlimą, glaudžiai  siesis su verslumo, inovatyvumo,  kūrybiškumo ugdymu.

Apie tai kalbėta švietimo ir mokslo viceministro Rolando Zuozos ir Lietuvos banko valdybos pirmininko pavaduotos Ingridos Šimonytės susitikime.

Pasak viceministro R. Zuozos, švietėjiškos finansinio raštingumo programos labai svarbios, būtina formuoti praktinius, gyvenime reikalingus įgūdžius, kaip tvarkyti savo biudžetą, ką žinoti imant paskolą, draudžiantis ir pan.

Susitikimo metu kalbėta apie glaudesnį bendradarbiavimą, siekiant užtikrinti kokybišką finansinio raštingumo augimą, ypač atsižvelgiant į galimus tarptautinio penkiolikmečių tyrimo (PISA) 2015 tyrimo duomenis. 2015 metais pirmą kartą Lietuva dalyvavo PISA finansinio raštingumo tyrime.

Šiuo metu pradinėse klasėse ir pagrindinės mokyklos pirmojoje pakopoje asmeninių finansų tvarkymo klausimai integruoti į kitus mokomuosius dalykus:  į matematikos, technologijų kursus. „Ekonomikos ir verslumo“ kursas 9-10 kl. – privalomas, o 11-12 kl. pasirenkamasis.

Taip pat Švietimo ir mokslo ministerija ir Lietuvos bankas yra pasirašę  bendradarbiavimo sutartį. Mokyklos dalyvauja kasmet organizuojamoje vaikų ir jaunimo finansinio raštingumo dienoje, savaitėje.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »