Pedagogų profesinis tobulėjimas: nuo ilgalaikių stažuočių iki visuomeninės veiklos

Publikuota: 2012 m. birželio 22 d. penktadienis

Birželį mokytojai jau gali užsiregistruoti į vienų metų trukmės kvalifikacijos tobulinimo stažuotes, prasidėsiančias nuo rugsėjo 1-osios. Tai gali būti stažuotės Lietuvos arba užsienio šalių švietimo, mokslo, kultūros įstaigose, įmonėse, universitetinės studijos ar metodinių priemonių ir vadovėlių rengimas. Jau yra išrinkta apie 60 vietų, kuriose mokytojai galės tobulintis, tačiau jiems suteikiama teisė ir savarankiškai pasirinkti stažuotės vietas.
Kvalifikacijos tobulinimo metu mokytojams bus mokama stipendija, taip pat užtikrinamos visos socialinės garantijos ir išsaugoma darbo vieta.

Nuo pirmų darbo metų – žingsniai aukštyn

Ilgalaikes stažuotes numato ES paramos fondų remiamas projektas „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“. Tai – didžiausias ir plačiausias projektas, skirtas mokytojų profesiniam tobulėjimui. Per dvejus metus stažuotėmis galės pasinaudoti apie 8 000 pedagogų. Projektas išskirtinis tuo, kad mokytojams siūlomos naujos kvalifikacijos tobulinimo formos, pvz., kitokios konsultavimo formos – supervizijos, paramos kolegai modelis (angl. Peer Coaching), mini mokymai, universitetinės studijos (pedagoginės kvalifikacijos neturintiems mokytojams ir socialinės pedagogikos studijos vaikų globos namų auklėtojams) ir kt.

Numatytas ir kvalifikacijos tobulinimas jauniems mokytojams, dirbantiems pirmus metus. Jiems bus rengiami mokymai, stovykla.

Planuojama sukurti informacinę sistemą, kurioje bus skelbiami kvalifikacijos tobulinimo renginiai. Bus atsisakyta popierinių kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimų, – jie taip pat bus skelbiami šioje informacinėje sistemoje. Sistemoje pedagogas galės stebėti ir visą kvalifikacijos tobulinimo procesą.
Šį projektą įgyvendina Ugdymo plėtotės centras.

Kvalifikacijos tobulinimo biudžetas – 700 mln. Lt

Liepą baigsis ankstesnis, 2010 m. prasidėjęs, Ugdymo plėtotės centro vykdomas projekto „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“. Vykdant projektą sukurtas šiuolaikiškas pedagogų kvalifikacijos tobulinimo modelis. Apie 1700 mokytojų dalyvavo naujų formų kvalifikacijos tobulinimo seminaruose ir renginiuose. Be to, 432 mokytojų ir vaikų globos įstaigų auklėtojų pasinaudojo galimybe įgyti pedagogo arba socialinio pedagogo kvalifikaciją.
Iš viso Lietuvoje yra 30 ES fondų remiamų projektų, skirtų įvairių dalykų mokytojų, pradinių klasių, darželiuose dirbančių auklėtojų, specialiųjų pedagogų kvalifikacijai kelti. Šių projektų bendras finansavimas – daugiau nei 282 mln. litų. Profesijos mokytojai pagal specialiai jiems parengtas programas tobulinasi įmonėse. Daugelis šių projektų tęsis iki 2013–2015 metų.

Dar apie 407 mln. Lt mokytojų kvalifikacijai tobulinti skiriama per kitus ES projektus. Projektai skirti kūrybiškumo, verslumo ugdymui, vadybos kvalifikacijai kelti ir kt. Šiuos projektus įgyvendina švietimo, valstybinės įstaigos, asociacijos, viešosios įstaigos ir kt.

Teisinis pagrindas koncepcijai įgyvendinti

Švietimo ir mokslo ministerija parengė teisės dokumentus, kurie padės įgyvendinti birželio 5 dieną ministro patvirtintą Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepciją. Teisės aktų projektai birželio 26 d. bus apsvarstyti Trišalėje taryboje ir paskelbti Švietimo ir mokslo ministerijos interneto svetainėje. Yra parengtas „Kvalifikacijų, priskiriamų pedagogo kvalifikacijai, aprašas“, „Kvalifikacinių reikalavimų mokytojams aprašas“, „Įstaigų, įgyvendinančių kvalifikacijos tobulinimo programas, akreditavimo tvarkos aprašas“, „Pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą reglamentuojanti tvarka“ ir kt. teisės aktų projektai.

Svarbiausias koncepcijos tikslas – suteikti reikšmingą postūmį pedagogo savarankiškumui bei iniciatyvai mokytis visą gyvenimą ir siekti geresnės ugdymo kokybės. Nauja koncepcija įtvirtina į individualius mokytojų poreikius orientuotų kvalifikacijos formų įvairovę.
Pirmą kartą pripažįstamas platus spektras įvairių profesinio tobulėjimo galimybių: nuo individualaus mokymosi, kursų iki stažuočių Lietuvos ar užsienio švietimo įstaigose ir akademinių studijų. Kaip kvalifikacijos tobulinimo forma įteisinamas, t.y. bus vertinamas ir skatinamas, realiai vykstantis kolegialus dalijimasis patirtimi (metodinės grupės, dalykinės asociacijos, atviros pamokos ir pan.), mokytojo mokslinė bei viešoji nedarbinė: kūrybinė, socialinė, visuomeninė veikla.

Informacijos apie mokytojų ilgalaikes stažuotes rasite Ugdymo plėtotės centro tinklalapyje
http://www.upc.smm.lt/projektai/pkt/naujienos/kvietimas.php

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Išleistos mokymo priemonės lietuvių kalbai mokyti pagal skirtingus kalbos mokėjimo lygius

Švietimo ir mokslo ministerija ir Ugdymo plėtotės centras išleido naujas mokymo priemones „Kelionė į Lietuvą“ ir „Laiškai iš Lietuvos“, kurios skirtos užsienio lituanistinių mokyklų mokiniams. Pirmą kartą parengtos skaitymo knygos pagal skirtingus kalbos mokėjimo lygius. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »