Švietimo ir mokslo ministerija pradeda viešąsias konsultacijas dėl naujos mokinių pasiekimų vertinimo sistemos

Publikuota: 2015 m. lapkričio 27 d. penktadienis

Svarstoma, kad abitūros egzaminus, kurie sukelia nemenką stresą abiturientams ir ne itin išsamiai parodo jų žinias ir kompetencijas, palaipsniui pakeistų kaupiamojo vertinimo sistema. Švietimo ir mokslo ministerija surengė pirmąją viešą konsultaciją su mokinių, studentų ir tėvų organizacijų atstovais, kurie išsakė savo siūlymus pristatytiems kaupiamojo vertinimo sistemos metmenims.

Vienas iš siūlomų variantų – kad sistemos pagrindu taptų mokinių pasiekimų įvertinimų kaupimas mokinio CV primenančioje informacinėje sistemoje. Įrašus apie save mokinys pildytų nuolat visą savo mokymosi mokykloje laiką (tikėtina – netgi visą gyvenimą). Jame atsispindėtų ne tik žinios, bet ir kitos mokinio kompetencijos, pvz., kultūrinės, socialinės, ekonominės ir kt. Ugdant mokinį mokykloje įgautų svorio ir jo kūrybinė, sportinė veikla, savanoriavimo patirtis, taptų svarbus socialinis emocinis ugdymas. 

Mokinys per mokslo metus galėtų palyginti, kokie jo pasiekimai kitų bendraamžių, klasės vidurkio kontekstu, kokios jo galimybės įstoti į norimą studijų programą ar pasirinktą specialybę, kur dar reikia labiau pasitempti, pvz., daugiau dėmesio skirti lietuvių kalbos rašybai, ir pan.

„Kaupiamojo vertinimo sistema siūloma kaip galima alternatyva, kadangi abitūros egzaminai kuo toliau tuo labiau nebeatitinka mokymosi visą gyvenimą dinamikos, nes specialybės keičiasi ir žmogaus patirtis kaupiama nuolat, o ne tik vieną pavasarį per egzaminus, dabartiniai egzaminai, išskyrus akademines žinias, nestimuliuoja kelti kitų asmeniui svarbių tikslų, pvz., socialinio ir emocinio intelekto lavinimo, beveik jokios reikšmės neteikiama mokinio kūriniams, – sako Švietimo ir mokslo ministerijos Strateginių programų skyriaus vedėjas Ričardas Ališauskas. – Šiuo metu švietimas juda kitos vertinimo sistemos link. Naujame Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo apraše pabrėžiamas formuojamasis vertinimas, jau patvirtinta Brandos darbo programa, brandos darbą abiturientai galės rinktis nuo 2017–2018 mokslo metų, rengiamos Socialinio emocinio ugdymo ir vertinimo gairės“.

Pasak pristatyme dalyvavusio Lietuvos moksleivių sąjungos atstovo, Vilniaus rajono Pagirių gimnazijos mokinio Edvino Adomo Asanavičiaus, mokiniai tikisi, kad kaupiamasis balas bus tik brandos egzamino dalis. Kaupiamąjį balą būtų galima gauti už motyvacinį laišką ar pokalbį, neformaliuoju švietimo būdu įgytas kompetencijas, tokį balą galėtų gauti ir olimpiadų, nacionalinių konkursų laimėtojai. Kaupiamasis vertinimas sudarytų iki 2 balų pridėtinės vertės ir skaičiuotųsi kartu su bendruoju balu. Pasak Edvino, jei abiturientas prasčiau išlaikytų egzaminus, turimas kaupiamasis balas būtų šioks toks pagrindas po kojomis. Be to, balų rinkimas skatintų konkurenciją, vadinasi, ir motyvaciją, o padidėjęs dėmesys kompetencijoms, „augintų praktikų, ne vien akademinę kartą“.

Tobulinti egzaminų sistemą ir taikyti kaupiamąjį vertinimą numatyta Valstybinėje švietimo 2013–2022 metų strategijoje ir kituose strateginiuose švietimo dokumentuose.

Visi piliečiai savo nuomonę dėl svarstomos naujos mokinių vertinimo sistemos gali išsakyti interneto portale „Mano Vyriausybė“.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »