Švietimo ir mokslo ministerijos kolegijoje svarstyti projektai dėl švietimo finansavimo

Publikuota: 2013 m. birželio 12 d. trečiadienis

Švietimo ir mokslo ministerija siekia, kad jau nuo šio rugsėjo dėl mažėjančio mokinių skaičiaus nepanaudoti mokinio krepšelio pinigai liktų švietime, o šiam tikslui skiriamos biudžeto dotacijos apimtys nemažėtų. Tai leistų išsaugoti mažesnes mokyklas kaimo vietovėse, amortizuoti lėšų trūkumą klasių komplektams išlaikyti, padidinti pedagoginių psichologinių tarnybų finansavimą bei atlikti kitus būtinus pakeitimus.

Tai numatyta įgyvendinant Vyriausybės programos nuostatas parengtuose Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių ir Mokinio krepšelio metodikos tobulinimo projektuose. Juos rengė Švietimo ir mokslo ministerijos darbo grupės, kurių veikloje dalyvavo švietimo profesinių sąjungų, švietimo asociacijų, Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovai, ŠMM specialistai.

„Mūsų įsitikinimu, dėl mokinių skaičiaus mažėjimo atsilaisvinusios mokinio krepšelio lėšos turi būti investuojamos į švietimo kokybę ir prieinamumą, todėl kitų metų valstybės dotacija švietimui turi būti ne mažesnė kaip šiemet. Reikėtų atsisakyti Biudžeto patvirtinimo įstatymo nuostatos, pagal kurią dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nuo rugsėjo 1 d. nepanaudota specialios tikslinės dotacijos dalis mokinio krepšeliui finansuoti paskutinį metų ketvirtį grąžinama į valstybės biudžetą“, – sako švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis.

Siekiant išlaikyti mokinių mažėjimą patiriančias mokyklas, ypač kaimo vietovėse, siūloma nustatyti mažesnį reikiamą mokinių skaičių vyresnėse klasėse, leisti mokykloms jungti po dvi nebūtinai gretimas 5-8 klases.

Projekte siūloma mažinti reikalavimus vidurinėms mokykloms sudarant 11-as klases, taip pat reikalavimus vidurinėms mokykloms, pretenduojančioms tapti gimnazijomis. Mieste esančios mokyklos galėtų turėti po dvi 11 ir 12 klases (dabar privalo turėti 3 vienuoliktąsias klases), o kaimo mokyklos – po vieną 11 ir 12 klases (dabar privalo turėti dvi). Mažėtų ir mokinių skaičiaus vidurkis klasėse.

Mokinio krepšelio metodikos tobulinimo ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių projektai svarstyti Švietimo ir mokslo ministerijos Kolegijos posėdyje ir artimiausiu metu bus teikiami derinti socialiniams partneriams ir suinteresuotoms institucijoms.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »