VU tapo nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtros ir įgyvendinimo projekto partneriu

Publikuota: 2015 m. rugsėjo 9 d. trečiadienis

Lietuvos mokslo akademija (LMA) paskelbė atrinktus nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtros ir įgyvendinimo projekto partnerius. Akademijai pateiktas paraiškas vertino projekto partnerių atrankos komisija, sudaryta iš LMA ir Lietuvos mokslo tarybos pasiūlytų atstovų. Rugpjūčio pabaigoje komisija atrinko projekto partnerius ir priėmė sprendimą dėl jų siūlomų mokslo populiarinimo veiklų finansavimo.

Vilniaus universitetas pasirinktas projekto partneriu dviejose mokslo populiarinimo veiklose, į kurias ir pateikė paraišką: užsiėmimuose, skirtuose moksleivių moksliniam švietimui, kurių planą parengė Studijų direkcijos Studijų programų kokybės valdymo skyriaus Mokymosi visą gyvenimą grupė, ir mokslo populiarinimo renginiuose vaikams ir jaunimui, kuriuos suplanavo Mokslo ir inovacijų direkcija. Suplanuotoms VU veikloms bus skirta 59 451,04 Eur trejų metų laikotarpiui.

Tikimasi, kad nuo didžiųjų miestų nutolusiuose regionuose besimokantiems moksleiviams šiuolaikinės mokslo aktualijos ir pasiekimai taps labiau prieinami naudojant modernias mokymosi ir žinių taikymo technologijas. Projekto vykdymo metu bus siekiama, kad vaikai ir jaunuoliai susipažintų su mokslu per asmeninį patyrimą: tiesiogiai bendraudami su įvairių sričių Vilniaus universiteto mokslininkais atliktų nesudėtingus bandymus, eksperimentus, seminarų ar paskaitų metu diskutuotų apie įvairius reiškinius, susipažintų su įvairiais tyrimų metodais, mokslinio darbo specifika ir pan.

Užsiėmimai, skirti moksleivių moksliniam švietimui, bus įgyvendinami plėtojant jau septynerius metus vykdomą VU Vaikų universiteto veiklą. Planuojama, kad plečiant Vaikų universiteto veiklą per trejus projekto įgyvendinimo metus, pasitelkus jau nemažą patirtį Vaikų universiteto veiklose sukaupusius akademinės bendruomenės narius iš įvairių fakultetų, bus organizuoti 43 užsiėmimai, skirti moksleivių moksliniam švietimui:

  • 20 ir daugiau VU Vaikų universiteto interaktyvių susitikimų/seminarų apskričių mokyklose;
  •  iki 20 VU Vaikų universiteto mokslinių eksperimentų sesijų apskričių mokyklose;
  •  3 praktiniai pažintiniai vizitai į vienus didžiausių ir ambicingiausių Lietuvos mokslo centrų – Jungtinį gyvybės mokslų centrą, Nacionalinį fizinių ir technologijos mokslų centrą ir VU Kauno humanitariniame fakultete esančią vieną moderniausių audiovizualinio vertimo laboratorijų.

Kitas trejus metus trunkantis renginių ciklas, skirtas vyresnių klasių moksleiviams, vadinsis „Pasimatuok mokslininko profesiją“. Renginių tikslas – skatinti moksleivių susidomėjimą mokslu ir įvairiuose susitikimuose, užsiėmimuose laboratorijose ir stovyklose suteikti jiems praktinių žinių apie įvairias mokslo sritis. Interaktyvių veiklų metu bus leista patiems tapti mokslininkais – atlikti įvairius tyrimus ir eksperimentus, siekiant paaiškinti ir suprasti, kaip pritaikomi mokslo išradimai, skirti visuomenei naudingoms inovacijoms kurti, ir kaip pasitelkus inovacijas spręsti visuomenės problemas. Planuojama orientuotis į kelias skirtingas mokslo kryptis: fiziką, astronomiją, teisę, psichologiją, sociologiją ir tarpdisciplininius mokslus.

10–12 klasių moksleiviai bus kviečiami dalyvauti šiose veiklose: vaizduotės laboratorijoje, psichologijos laboratorijoje, socialinių mokslų laboratorijoje, jaunųjų astronomų vasaros stovykloje, jaunųjų mokslininkų vasaros stovykloje ir teisės mokslo vasaros stovykloje.

Projektas „Nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtra ir įgyvendinimas“ vykdomas pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.3.3 konkretaus uždavinio „Sustiprinti viešojo sektoriaus tyrėjų gebėjimus bei pajėgumus vykdyti aukšto lygio MTEP veiklas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »