Valdorfo pedagogikos sklaida Lietuvoje

Publikuota: 2014 m. sausio 15 d. trečiadienis

Per mažai skatinamas ikimokyklinio amžiaus vaikų (iki 7 m.) kūrybiškumo ugdymas yra aktuali šių dienų problema Lietuvoje, kurios sprendimui trūksta strateginio dėmesio, nes kol kas švietimo sistemos reformos daugiausia orientuotos į aukštąsias ir viduriniojo mokslo mokyklas, o ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas sprendžiamas tik per socialinės politikos įgyvendinimo priemones.

Valdorfo pedagogikoje remiamasi nuostata, kad esminės prielaidos žmogaus kūrybingumui formuojasi kūdikystėje ir ankstyvojoje vaikystėje, ikimokykliniame amžiuje, todėl itin svarbu ikimokyklinio ugdymo įstaigose sudaryti visas sąlygas efektyviam ir savalaikiam vaikų kūrybiškumo ugdymui.

Kauno paramos Valdorfo pedagogikai bendrija „Šaltinėlis“ (toliau – Bendrija) įgyvendindama paprojektį „Gyvybingo Valdorfo ikimokyklinio ugdymo įstaigos bendruomenės modelio kūrimas Lietuvoje“ (toliau – Paprojektis) parengė Valdorfo darželio bendruomenės modelį, kuris sudaro sąlygas kokybiškesniam vaikų ugdymui, padeda įtraukti darželio bendruomenę į vaikų ugdymą, ypač vaikų kūrybiškumą skatinančias veiklas, gerina Bendrijos institucinius gebėjimus. Per 12 mėn. Paprojekčio įgyvendinimo laikotarpį buvo surengtos 5 konferencijos ir seminarai (apmokyta 250 asmenų), kuriuose dalyvavo lektoriai iš užsienio ir Lietuvos: Peter Lang, Birgit Krohmer, Jaanus Rooba, Rasa Ragauskaitė Driukienė ir kt. Bendrijoje taip pat buvo sukurta vaikų pasiekimų duomenų bazė, parengta veiklos strategija, atlikta Vokietijos Valdorfo darželių gerosios patirties perėmimo analizė.

Visos šios veiklos padėjo siekti Paprojekčio tikslo – stiprinti Kauno paramos Valdorfo pedagogikai bendrijos „Šaltinėlis“ institucinius gebėjimus sukuriant gybybingą darželio bendruomenės modelį ir taip užtikrinant reikiamas sąlygas vaikų kūrybiškumo ugdymui.

Tikimasi, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialistai, rengdami individualias įstaigų ugdymo programas, galės pasinaudoti sėkminga šio Paprojekčio patirtimi ir parengta metodine medžiaga, kad kokybiškai praturtintų savo įstaigų ugdymo programas.  

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »