Emociukų gimtadienis. Kas pirmasis el. paštu išsiuntė šypsenėlę?

Publikuota: 2018 m. rugsėjo 19 d. trečiadienis

Moksliniais tyrimais nustatyta, kad 80 proc. informacijos žmogus perduoda neverbaliniu būdu – per veido išraišką, gestus ir pan. Šiuolaikiniame gyvenime bendraujant virtualiai, išgyvenimus ir nuotaiką padeda reikšti emociukai (ang. emoji) – ženkliukai, perteikiantys emociją.

O ar žinote, kas parašė pirmąjį emociuką – šonu paverstą šypsenėlę? Tai prieš 36-erius metus padarė amerikietis Scott E. Fahlman. 1982 m. rugsėjo 19 d. privataus universiteto Karnegi Mellon (Pitsburge) profesorius Scott E. Fahlman pirmą kartą išsiuntė el. laišką, pavartodamas linksmą ir liūdną veidukus, sudarytus iš klaviatūros simbolių. Jo laiško turinys: „Siūlau naudoti tokį ženklą žymėti juokeliams :-) Žiūrėkite pavertę galvą šonu. Gali būti, kad norėsite sutrumpintai pažymėti ir nuliūdimą, tuomet naudokite :-( “

Taigi rugsėjo 19-oji laikoma emociukų gimtadieniu. Emociukai taip įsigalėjo, kad be jų nebeįsivaizduojame el. laiškų. Minėto universiteto studentai prikūrė ir daugiau emociukų: su primerkta akimi ;-) ir be nosies :) bei :( , vaizduojantį A. Linkolną =|:-)=, Kalėdų senelį *<:-) ir kt.

Emociukai išpopuliarėjo interneto pokalbių programėlėse, socialiniuose tinkluose ir jau nebeguli šonu. Dabar jie perteikia ne tik linksmą ar liūdną nuotaiką, bet ir galybę kitų emocijų, jie vaizduoja ir įvairius herojus, personažus, vėliavas, horoskopo ženklus, šventinius atributus ir t.t.

„Dabar emociukai atrodo savaime suprantamas dalykas. Jaunimas nesusimąsto, kad kažkada internete būdavo bendraujama tik žodžiais, nenurodant savo emocijų, – sako šviesolaidinį tinklą „Penki“ valdančios UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ direktorius Romas Rimgaila. – Tačiau prieš 36-erius metus Scotto E. Fahlmano pasiūlymas buvo priimtas skeptiškai – neva, argi galima nurodyti žmogui, kada juoktis, kada liūdėti? Nejau neužtenka žodžių perteikti savo mintims ir emocijoms?“.

Pats Scott E. Fahlman tikino, kad kompiuterininkų humoras kartais būna gana kandus, kad net gali kai ką įžeisti ar užrūstinti. Tokio sakinio gale parašius šypsenėlę, paaiškinama, kad informacija sakoma ne rimtai, o tik juokais.

Vis dėlto pamažu emociukai prigijo, nes jie ne tik taupo laiką, simbolių skaičių (ypač kai rašome SMS), bet ir padeda aiškiau išreikšti savo emocijas. Juk net esant liūdnai situacijai galima parašyti linksmesnį emociuką, taip perduodant draugui žinutę, kad tau skaudu, bet nepyksti.

Ar emociukus galima naudoti bendraujant su klientais? R. Rimgaila sako, kad viskas priklauso nuo situacijos ir konteksto. „Kadangi tarp mūsų klientų yra daug jaunimo, kuris mėgsta reikšti emocijas įvairiais ženkliukais, siekiant sukurti artimą, jaukų ryšį, į juos kreipiantis galima naudoti emociukus. Tačiau vyresnio amžiaus žmonės dėl jų vartojimo gali įsižeisti, manydami, kad į juos žiūrima nepagarbiai ar nerimtai. Emociukai netinka tuomet, kai kalbama apie rimtus reikalus“, – sako šviesolaidinio tinklo „Penki“ vadovas.

Šių metų spalio 28 m. pirmasis šviesolaidinis tinklas Lietuvoje (dabar besivadinantis „Penki“) švęs 20 metų gimtadienį. Ta proga „Penki“ internetą, išmaniąją TV ir daugybę papildomų paslaugų galite įsigyti už 20 Eur/mėn.

Šaltinis: PENKI
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas lemia interneto spartą?

Pastaruoju metu interneto sparta tapo vienu esminių veiksnių, renkantis interneto paslaugų teikėją. Nuotolinis mokymasis, nuotolinis darbas, nuotolinės treniruotės ir kitokia veikla, vykdoma per vaizdo konferencijas, kuriose iš vienų namų vienu metu dalyvauja keli šeimos asmenys,... skaityti »

„Penki kontinentai“ bėgime į „Europą“ pelnė gausiausios komandos vardą (3)

Vilniuje jau septintą kartą vyko bėgimo į „Europos“ dangoraižį varžybos. skaityti »

Uzbekistane sukurta unikali mokėjimų ekosistema (16)

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė „ASHBURN International“, bendradarbiaudama su Uzbekistano Nacionaliniu tarpbankiniu duomenų apdorojimo centru HUMO, įgyvendino kompleksinį „TransLink.iQ“ sistemos diegimo projektą. skaityti »

Sakartvele populiarėja šiuolaikiški SUNMI atsiskaitymo įrenginiai (16)

Sakartvelo bankų „Bank of Georgia“ ir „TBC Bank“ užsakymu, SUNMI įrenginiai buvo apipavidalinti pagal jų prekių ženklus. skaityti »

Kaip užtikrinti bankomatų saugumą: 2021 m. nusikaltimų statistika (16)

Europos saugių mokėjimo operacijų asociacijos, „Finextra“ ir kitų šaltinių statistiniai duomenys rodo, kad bankomatų saugumas pasaulyje tebėra aktuali problema. Bankomatų apiplėšimų polinkiai skirtinguose regionuose skirtingi. skaityti »

PENKI ir FLEXI TV stabdo kai kurių kanalų retransliaciją (63)

Lietuvos radijo ir televizijos komisija ir „Penki TV“ stabdo šešių šešių rusų kalbos TV kanalų veiklą. skaityti »

BS/2 sprendimas „Cash Management.iQ“ integruotas su grynųjų pinigų rūšiuoklėmis (12)

BS/2 integravo savo programinį sprendimą „Cash Management.iQ“ su CPS, G&D, „Glory“ ir kitų gamintojų grynųjų pinigų rūšiuoklėmis. skaityti »

Kazachstane atidarytas visą parą veikiantis BS/2 techninės pagalbos centras (18)

BS/2 Kazachstane atidarė visą parą veikiantį techninės pagalbos skambučių centrą. skaityti »

Bankomatų apsaugos sprendimas ypač aktualus Afrikos regione (8)

BS/2 programinis sprendimas „ATMeye.iQ“, skirtas užtikrinti bankomatų saugumą ir padedantis spręsti ginčus su klientais, ir toliau nepraranda aktualumo. skaityti »

Inovacijų link: „Diebold Nixdorf“ ir BS/2 aptarė 2022-ųjų planus (4)

2022 m. vasario 2 d. BS/2 vadovai susitiko su „Diebold Nixdorf“ atstovėmis. skaityti »

„Penkių kontinentų“ grupė stiprina poziciją Sakartvelo rinkoje (3)

Sakartvele įmonių grupė veikia kaip mokėjimo terminalų paslaugų teikėja ir šiuo metu valdo 30 tūkst. mokėjimo kortelių skaitytuvų tinklą. skaityti »