Mažmeninės prekybos sektoriaus potencialas ir ateitis Azerbaidžane

Publikuota: 2019 m. sausio 15 d. antradienis

Per pastaruosius 10 metų mažmeninė prekyba Azerbaidžane tapo viena iš dinamiškiausiai besirutuliojančių ekonomikos sričių. Vidutinis augimo tempas siekia 12 proc. per metus. Užsienio įmonės aktyviai investuoja į šios šalies mažmeninės prekybos plėtrą. Šis rinkos sektorius šiuo metu pats patraukliausias po naftos ekonomikos. Jo būklė atspindi ir šalies gyventojų pragyvenimo lygį. 

Veržli Azerbaidžano prekybos infrastruktūros plėtra kuria palankias sąlygas naujiems prekybos tinklams įsitvirtinti. Pastarųjų metų tendencija – itin didelių prekybos tinklų atsiradimas, kurie keičia anksčiau buvusias populiarias mažas parduotuves, kioskus ir prekyvietes. 

„Dar visai neseniai, prieš atsirandant dideliems prekybos centrams, šalies gyventojai neturėjo galimybės apsipirkti patogiai ir greitai. Norint nusipirkti viską, ko reikia buičiai, jiems tekdavo eiti į kelias mažas parduotuves ir sugaišti daug laiko. Šiuolaikinės parduotuvės patogios tuo, kad po vienu stogu galima įsigyti geriausios kokybės prekių už prieinamą kainą. Dideli prekybos centrai tampa ne tik apsipirkimo, bet ir laisvalaikio leidimo centrais, –  teigia įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausančios bendrovės „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) Pardavimo skyriaus vadovas Emil Musayev. 

BS/2 Pardavimo skyriaus vadovas Emil Musayev.

Anot jo, Azerbaidžano prekybininkai iš esmės pakeitė parduotuvių kūrimo koncepciją. Jie modernizuoja prekybos erdves, atsižvelgdami į pasaulines tendencijas: didina prekybos salių plotą ir kasų skaičių, perka specializuotą techninę įrangą, plečia sandėliavimo patalpas. Didžiulis dėmesys skiriamas klientų aptarnavimo kokybės gerinimui, klientų patogumui ir greitam apsipirkimui. 

Pagrindinė prekybos tinklų užduotis – užtikrinti platų prekių pasirinkimą ir artimą, kokybišką ryšį su pirkėjais. Rinkodaros tyrimai rodo, kad klientai nori, jog parduotuvėse būtų teikiama papildomų paslaugų, todėl prekybos centrai tampa ne tik apsipirkimo, bet ir pramogų vieta. Juose veikia kavinės, restoranai, žaidimų erdvės vaikams, įvairių bankų filialai, vaistinės, siuvimo ateljė ir pan. 

Prancūzijoje ir Vokietijoje 80-90 proc. prekybos vyksta būtent dideliuose prekybos centruose, Lietuvoje šis skaičius siekia 70 proc. Azerbaidžane didieji prekybos tinklai dar tik populiarėja, tačiau pastarųjų metų tendencijos rodo, kad prekyba sparčiai juda šia linkme. Šalies valstybinio statistikos departamento duomenimis, 2018 m. sausį–rugsėjį 16,9 proc. vartotojiškos produkcijos buvo parduota prekybos centruose, 50,8 proc. – per privačius prekybininkus, 32,3 proc. – turguose. Per pirmuosius devynis 2018 m. mėnesius produkcijos, realizuotos per mažmeninės prekybos tinklus, pajamos sudarė 26,2 mln. manatų, t.y., 2,7 proc. viršijo 2017 m. to paties laikotarpio rodiklius. 

Vartotojiškų išlaidų augimas rodo šalies gyventojų gyvenimo kokybės gerėjimą, urbanizacijos proceso dinamiką. 

„Vietinės prekybos įmonės, tarpusavyje konkuruodamos dėl pirkėjų, stengiasi įnešti į šalies mažmeninės prekybos sektorių reikšmingų naujovių. Prekybos tinklas AZAR atidarė pigių prekių parduotuvių, kuriose siūlomas platų prekių mažomis kainomis pasirinkimas. Sparčiai besiplečiantis prekybos tinklas „Bravo“ atnaujino savo parduotuvių dizainą, apšvietimo instaliacijas, šiuolaikiškai išdėstė prekes stelažuose. Prekybos tinklas RAHAT, šalyje veikiantis beveik 10 metų,  pristatė išskirtinės klasės parduotuves, kurių nėra netgi Lietuvoje. Jose parduodamos išskirtinės prabangios prekės“, – pasakoja Emil Musayev. 

Azerbaidžane veikiantys prekybos tinklai „Bravo“, „Fresco“, RAHAT ir SPAR plačiai naudoja savo parduotuvėse „Bizerba“ technologinę įrangą, kurią jiems pristatė Lietuvos įmonė BS/2, o prižiūri šios įmonės antrinė įmonė Azerbaiždane – BSKOM

2014 m. „Bizerba“ ir BS/2 pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri ir tapo mažmeninės prekybos sektoriaus plėtros Azerbaidžane  pagrindu. 

BS/2 tiekia įvairią prekybos įrangą: kasų, svėrimo, pjaustymo, žymėjimo ir eksploatacijos. Įmonė siūlo partneriams individualius technologinius ir programinius sprendimus, padedančius susikoncentruoti ties savo tiesiogine veikla. Inovaciniai BS/2 sprendimai automatizuoja prekybos tinklų darbą, paspartina personalo darbą, mažina išlaidas, o kartu ir augina klientų lojalumą. 

Azerbaidžanas – ne vienintelė užsienio rinka, kurioje dirba BS/2. Įmonė įgyvendina daugybę projektų Baltarusijoje, Sakartvele (Gruzijoje), Uzbekistane. Skirtingose šalyse sukaupta patirtis praverčia įgyvendinant naujus projektus. 

„Azerbaidžano rinka turi milžinišką potencialą mažmeninės prekybos srityje. Šalies gyventojų skaičius siekia 9 milijonus, t.y tris kartus viršija Lietuvos gyventojų skaičių. Prekyba šioje šalyje auga didžiuliu tempu, o kai kurios čia įgyvendintos inovacijos nustebintų netgi mūsų šalies gyventojams“, – tvirtina BS/2 Pardavimo skyriaus vadovas.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

susiję straipsniai

„Intersect 2019“. Bankininkystės sektoriaus patirtis ir ateities vizija

Nepaisant spartaus pasaulinio skaitmenizavimo proceso, bankų skyriai artimiausiu metu neišnyks. Finansų įstaigos supranta, kad atsisakydamos realių klientų aptarnavimo centrų, prarastų artimą ryšį su klientais ir jų pasitikėjimą. Tokią nuomonę išsakė „Diebold Nixdorf“ prezidentas... skaityti »

„Intersect 2019“. Bankininkystės sektoriaus patirtis ir ateities vizija

Nepaisant spartaus pasaulinio skaitmenizavimo proceso, bankų skyriai artimiausiu metu neišnyks. Finansų įstaigos supranta, kad atsisakydamos realių klientų aptarnavimo centrų, prarastų artimą ryšį su klientais ir jų pasitikėjimą. Tokią nuomonę išsakė „Diebold Nixdorf“ prezidentas Gerrard Schmid, atidarydamas trijų dienų konferenciją „Intersect 2019“, vykusią Las Vegase (JAV). Renginyje dalyvavo ir „Penkių kontinentų“ grupės įmonės „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) atstovai. skaityti »

Nauja „ProfIT“ interneto svetainė – daugiau galimybių verslui

„Penkių kontinentų komunikacijų centras“, valdantis užsakomųjų IT paslaugų (angl. outsourcing) kompleksą verslui iš vienų rankų „ProfIT“, savo verslo partneriams pristato atnaujintą jo interneto svetainę. skaityti »

Ateities prekyba. „Diebold Nixdorf“ partnerių suvažiavimas

Naujausios mažmeninės prekybos tendencijos ir pokyčiai buvo pagrindinės temos, svarstytos pasaulinio bankinių ir mažmeninės prekybos technologijų gamintojo „Diebold Nixdorf“ partnerių iš Rytų Europos suvažiavime. skaityti »

Lietuvos gyventojai vis dažniau renkasi spartųjį šviesolaidinį internetą ir IPTV

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, abonentų, kurie naudojasi interneto prieigos paslaugomis, teikiamomis šviesolaidinėmis linijomis, skaičius nuolat auga. skaityti »

Naujos „Payments.iQ“ galimybės mokėjimo operacijoms stebėti

BS/2 išleido atnaujintą programinio sprendimo „Payments.iQ“ versiją, kuri iš esmės keičia požiūrį į skirtingų naudotojų grupių darbo organizavimą. skaityti »

12-ika Lietuvos regioninių gydymo įstaigų patikėjo virtualių serverių priežiūrą „ProfIT“

„Penkių kontinentų komunikacijų centras“, valdantis „ProfIT“ – užsakomųjų IT paslaugų (angl. outsourcing) kompleksą verslui iš vienų rankų – pasirašė jungtinę informacinių sistemų infrastruktūros priežiūros paslaugų sutartį su 12-a Lietuvos regioninių gydymo įstaigų. skaityti »

Bankomatų apsauga: kaip panaudoti visas vaizdo stebėsenos sistemos galimybes

2019 m. Europos saugių mokėjimo operacijų asociacija (angl. European Association for Secure Transactions) paskelbė ataskaitą, kurioje teigiama, kad per pastaruosius metus bankomatų fizinių atakų skaičius Europoje išaugo 27 proc. (nuo 3 584 iki 4 549 incidentų), o tokiu būdu pavogtų pinigų skaičius – 16 proc. (nuo 31 iki 36 mln. eurų). skaityti »

Tik studentams! Internetas už studentišką kainą

Šviesolaidinis tinklas „Penki“ sostinės studentus kviečia iš anksto pasiruošti mokslo metams, pasirūpinant, ko gero, svarbiausia šiais laikais žinių ir pramogavimo priemone – sparčiu internetu. skaityti »

Inkasatorių darbo priemonių apskaita. Nauja „Cash Management.iQ“ funkcija

Norint efektyviai kompleksiškai valdyti grynųjų pinigų srautus, svarbu centralizuotai stebėti jų būklę, banknotų ir monetų poreikį kiekviename pinigų išdavimo/įdėjimo objekte. skaityti »

ADM. Kuo naudinga saviinkasacija?

Saviinkasacija, arba netiesioginė inkasacija, – viena iš pagrindinių pastarųjų metų finansų srities tendencijų. skaityti »