Ar inovatyvios technologijos skatina siekti geresnių rezultatų?

Publikuota: 2011 m. spalio 4 d. antradienis

Kai kurios Jungtinių Valstijų (JAV) mokyklos jau naudoja šiuolaikines technologijas, kad Šekspyro kūrybą integruotų su gerai žinomo JAV prodiuserio muzika. Tačiau kritikai teigia, jog mokymasis naujausiomis priemonėmis ne visada efektyvesnis už tradicinį.

Kadangi vis daugiau ir daugiau pinigų išleidžiama technologijų diegimui mokyklose, pradedama svarstyti, ar pastangos modernizuoti mokymosi aplinką atsiperka ir kokį teigiamą rezultatą mokinių pasiekimams sukuria šie pokyčiai.

Neseniai „The New York Times“ laikraštyje Joana Jakobs (Joanne Jacobs) publikavo straipsnį, kuriame rašė apie Kyreno, Arizonos valstijoje, mokyklos aukštųjų technologijų klasę. Joje moksleiviai, naudodamiesi kompiuteriais ir internetu, Šekspyro kūrybą pavertė šio amžiaus kūriniu, integravę Kenio Vesto (Kanye West) muziką.

Jau nuo 2005 metų Kyreno mokyklos aukštųjų technologijų klasė gali pasigirti naudojanti nešiojamuosius kompiuterius ir lietimui jautrius rašomuosius stalus. Bet net moksleivius ir aprūpinus naujausiomis mokymo priemonėmis, jų skaitymo ir matematiniai sugebėjimai neištobulėjo. Kyreno mokyklos moksleiviai standartinių žinių patikrinimų metu nesužibėjo. Ir šie rezultatai nesikeičia nuo pat 2005 metų. Speciali klasė įrengta turinčiomis paskatinti mokytis technologijomis, bet jos nepadėjo pasiekti geresnių mokymosi rezultatų.

Visose JAV mokyklos nuožmiai investuojama į mokymo priemones, ypač didelis dėmesys skiriamas informacinių technologijų įrangos įsigyjimui. Pastaraisiais metais net Baltieji rūmai priėmė nutarimą inicijuoti technologijų diegimą šalies mokyklose, ir jį pavadino Nacionaliniu švietimo technologijų planu. Šio plano tikslas – sudominti šiuolaikinius mokinius ir paskatinti į mokymosi procesą žvelgti kitaip.

Bet kokią iš tiesų naudą sukuria minėtų technologijų diegimas, vis dar nenustatyta. Mokytojai, kurie dirba technologijomis aprūpintose klasėse, teigia matantys, kaip visos šios priemonės išblaško mokinių susitelkimą į mokslus. Jie taip pat mano, kad mokinius paskatinti mokytis galima ir kitomis, kur kas originalesnėmis, priemonėmis. Pavyzdžiui, integruotosios pamokos, kai vieno dalyko pamokoje mokama kelių dalykų, čia taip pat galima panaudoti ir informacines technologijas.

Kad ir kaip būtų, pasaulis keičiasi greičiau, nei pastebime, tad keisis ir patys mokiniai. Galbūt po kurio laiko klasių, aprūpintų technologijomis, mokiniai pasieks geresnių rezultatų – bus rastas efektyvesnis būdas paskatinti moksleivius. Edukologai teigia, kad tas laikas ateis greičiau, nei manome: riba tarp mokymo integruojant skirtingus dalykus ir naudojant kitas motyvacines priemones bei riba tarp mokymo naudojant technologijas – plonytė. Todėl nuspėti, kada moksleivių nebedomins bet kokios originalios priemonės mokytis, nesinaudojant technologijomis, sudėtinga. O tam ruoštis jau šiandien yra protinga. Svarbiausia, kad šiuo pereinamuoju periodu nenukentėtų esami moksleiviai ir jų išsilavinimas.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Visa“ ir „MasterCard“ pateko į inovatyviausių pasaulio įmonių 50-tuką

Konsultavimo kompanijos „Boston Consulting Group“ kasmet atliekamas tyrimas parodė, kad įmonės vis aktyviau diegia savo darbe inovatyvias technologijas. skaityti »

Populiariausi straipsniai

S. Kropas. Laimikiai tik po to, kai pasirūpinsime tinkamais įrankiais

Per pastarąjį dešimtmetį finansinis raštingumas tapo ne tik EBPO, bet ir G20 šalių prioritetinės politikos objektu. skaityti »

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar daugiau. skaityti »

Lietuva kartu su Šveicarija įgyvendino 20 bendrų mokslo projektų

Sėkmingai įvykdyta bendra Lietuvos ir Šveicarijos 2011–2016 m. mokslinių tyrimų programa. Per ketverius metus vykdant šią programą finansuota 20 bendrų mokslo projektų. Tam iš viso skirta 10,649 Šveicarijos frankų. skaityti »

Šią vasarą – dar daugiau nemokamų užsiėmimų mokiniams

Daugiau kaip 200 įvairių įstaigų – mokyklų, profesinio rengimo centrų, bibliotekų – įsijungė į akciją „Atverk duris vasarai“ ir per mokinių atostogas siūlys įdomius nemokamus užsiėmimus vaikams. skaityti »

Projektas „Moksleiviai į Vyriausybę“ kviečia spręsti jaunimo emigracijos problemas

Kol jaunoji Lietuvos karta dar visiškai nepaniro į ilgųjų vasaros atostogų sūkurį, LR Vyriausybės kanceliarija kviečia moksleivius registruotis į rugpjūtį vyksiantį projektą „Moksleiviai į Vyriausybę“, kuris šiemet kvies spręsti jaunimo emigracijos problemas. skaityti »

VU mokslininkai tapo globalaus kosmoso tyrimų projekto dalimi

Iš Žemės į kosmosą vienas po kito kyla mažieji palydovai, skirti Žemės termosferos sluoksniui tyrinėti. Prie šio projekto prisideda ir lietuviai – Vilniaus universiteto (VU) mokslininkai paleis trečiąjį lietuvišką palydovą „Lituanica SAT-2“. skaityti »

Atviros universitetinės studijos internete: patogus būdas tobulėti

Vytauto Didžiojo universiteto Inovatyvių studijų institutas pristatė atviras elektronines studijas, leidžiančias visiems norintiems mokytis atskirų studijų dalykų nuotoliniu būdu. skaityti »

Martyno Mažvydo biblioteka atidaro Laisvalaikio skaityklą

Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo biblioteka kviečia išsirinkti mėgstamiausią knygą, neštis ją į namus ir skaityti, skaityti, dar kartą skaityti... skaityti »

Paskelbti antrosios nacionalinės teisės žinių olimpiados nugalėtojai

Daugiau kaip 800 moksleivių. Virš 70 Lietuvos mokyklų ir gimnazijų. Tokia įspūdinga antrosios Nacionalinės teisės žinių olimpiados dalyvių statistika, o gegužės 18 dieną Teisingumo ministerijoje iškilmingai apdovanoti ir šių metų renginio nugalėtojai. skaityti »

Beveik 270 elektroninių knygų skaityklių pasieks savivaldybių bibliotekas

Vyriausybė pritarė Kultūros ministerijos siūlymui 268-ias elektroninių knygų skaitykles perduoti savivaldybių nuosavybėn. skaityti »