Mokytojai patenkinti specialiais mokymais, kaip paaugliams diegti socialinius įgūdžius

Publikuota: 2014 m. sausio 6 d. pirmadienis

Siekiant užtikrinti ugdymo modelio „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ ir paauglių socialinių įgūdžių ugdymo programos „Tiltai“ kokybę, 19-oje projekte dalyvaujančių šalies mokyklų buvo organizuojamos supervizijos mokyklų administracijos darbuotojams, mokytojams, programos „Tiltai“ mokymų instruktoriams. Iš viso supervizuota 210 specialistų.

Jų metu visi projekto dalyviai pasidalijo savo įspūdžiais apie mokyklose vykdytus mokymus bei kokią naudą jiems tai suteikė.

„Susitikimai buvo naudingi, nes gavome konkrečių patarimų. Pavyzdžiui, kaip padėti mokiniams, kuriems nesiseka mokytis ar kurie turi bendravimo sunkumų. Tokie pokalbiai suteikė galimybę į problemą pažiūrėti iš kito kampo“, – sakė Vilniaus S. Stanevičiaus vidurinės mokyklos mokytoja Birutė Vaiciukevičienė.

„Supervizijos padėjo suprasti, kad panašių problemų turi ir kiti mokytojai. Gavome atsakymus į mums rūpimus klausimus. Pavyzdžiui, kodėl kartais sunku susikalbėti su jaunimu, arba, ką reiškia vienoks ar kitoks jų elgesys. Tai suteikė daugiau pasitikėjimo savo jėgomis tiek kiekvienam atskirai, tiek visiems bendrai“, – teigė Jurbarko Naujamiesčio pagrindinės mokyklos mokytojai po grupinės supervizijos.

„Tai suteikė naujų įžvalgų, kurias panaudosiu darbe. Tokių priemonių tikrai reikia, nes jos labai sustiprina ir padeda išspręsti tam tikrus sunkumus: mokėmės vieni iš kitų, analizavome sunkesnes situacijas, gavome patarimų iš profesionalų“, – pasakojo Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos socialinė pedagogė Danguolė Janušienė.

Nemažai vertingos patirties įgijo ir programos „Tiltai“ apmokymus mokiniams mokyklose vedę instruktoriai. Pasak Vilniaus S. Stanevičiaus vidurinės mokyklos socialinės pedagogės Lauros Druteikaitės, tokios atsakingos pareigos jai asmeniškai suteikė neįkainojamos patirties.

„Buvo įdomu save išbandyti kitose pareigose, po kurių išgirdau kitų dalyvių nuomonę, kas pavyko, ką galėčiau patobulinti. Turėjau puikią galimybę pasitikrinti save, pamačiau savo klaidas, stipriąsias puses“, – sakė ji.

Nemažai projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ dalyvių pripažino, kad dalinantis savo problemomis bei patirtimi, jie tapo artimesni vienas kitam, nes daugelis mokytojų iki tol nebuvo linkę su kolegomis atvirauti ir dalintis savo sunkumais.

Tuo metu kai kurių mokyklų atstovai jau dabar džiaugiasi akivaizdžiais rezultatais ir pasikeitimais.

„Norėjome ne tik išgirsti, kaip sekasi kolegoms pritaikyti žinias, įgytas mokymuose, bet ir pasidžiaugti savo sėkme. Šis susitikimas parodė, kad mes iš tiesų tapome kitokie: įgijome pasitikėjimo savimi, sprendžiant problemas, išmokome kalbėti taip, kad išgirstume ir kitą“, – džiaugsmo neslėpė Šiaulių Diždvario gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Lina Michailovienė. 

Pasak tos pačios mokyklos Neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėjos Daivos Trijonienės, jie sulaukė nemažai teigiamų atsiliepimų ne tik iš pačių pedagogų, bet ir iš mokymuose dalyvavusių tėvų.

„Galiu tik pasidžiaugti, nes gaunu labai teigiamų atsiliepimų iš tėvų, mokytojų, mokinių. Tai visai kita mokymo forma, savęs suvokimas, situacijos sprendimas. Tai kitoks požiūris į konfliktų sprendimo būdus ir analizę“, – vardijo D. Trijonienė.

Apibendrinant, galima sakyti, kad vykdyti mokymai suteikė nemažai naudos visiems projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ dalyviams, tiek bendrąja prasme, tiek kiekvienam atskirai. Mokytojai džiaugiasi įgiję daugiau pasitikėjimo savimi bei naudinga informacija, kuri pravers jiems bendraujant su problematiškais mokiniais. Kiti projekto dalyviai džiaugiasi atsiradusiu artimesniu ryšiu su kolegomis, kurio trūko iki šiol.

Ugdymo modelio „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ apmokyti 150 projekte dalyvaujančių mokyklų mokinių tėvų, programos „Tiltai“ apmokyti 453 mokiniai. Projekto pabaigoje, 2014 m. pradžioje, bus organizuota baigiamoji konferencija.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Besikeičiantis IT specialistų vaidmuo reikalauja daugiau socialinių įgūdžių

Tokios technologijų naujienos, kaip „debesų“ kompiuterija ir mobilusis spausdinimas, ugdo įmonių informacinių technologijų (IT) specialistams vis svarbesnius vadinamus „minkštuosius įgūdžius“. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »