Mokytojai patenkinti specialiais mokymais, kaip paaugliams diegti socialinius įgūdžius

Publikuota: 2014 m. sausio 6 d. pirmadienis

Siekiant užtikrinti ugdymo modelio „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ ir paauglių socialinių įgūdžių ugdymo programos „Tiltai“ kokybę, 19-oje projekte dalyvaujančių šalies mokyklų buvo organizuojamos supervizijos mokyklų administracijos darbuotojams, mokytojams, programos „Tiltai“ mokymų instruktoriams. Iš viso supervizuota 210 specialistų.

Jų metu visi projekto dalyviai pasidalijo savo įspūdžiais apie mokyklose vykdytus mokymus bei kokią naudą jiems tai suteikė.

„Susitikimai buvo naudingi, nes gavome konkrečių patarimų. Pavyzdžiui, kaip padėti mokiniams, kuriems nesiseka mokytis ar kurie turi bendravimo sunkumų. Tokie pokalbiai suteikė galimybę į problemą pažiūrėti iš kito kampo“, – sakė Vilniaus S. Stanevičiaus vidurinės mokyklos mokytoja Birutė Vaiciukevičienė.

„Supervizijos padėjo suprasti, kad panašių problemų turi ir kiti mokytojai. Gavome atsakymus į mums rūpimus klausimus. Pavyzdžiui, kodėl kartais sunku susikalbėti su jaunimu, arba, ką reiškia vienoks ar kitoks jų elgesys. Tai suteikė daugiau pasitikėjimo savo jėgomis tiek kiekvienam atskirai, tiek visiems bendrai“, – teigė Jurbarko Naujamiesčio pagrindinės mokyklos mokytojai po grupinės supervizijos.

„Tai suteikė naujų įžvalgų, kurias panaudosiu darbe. Tokių priemonių tikrai reikia, nes jos labai sustiprina ir padeda išspręsti tam tikrus sunkumus: mokėmės vieni iš kitų, analizavome sunkesnes situacijas, gavome patarimų iš profesionalų“, – pasakojo Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos socialinė pedagogė Danguolė Janušienė.

Nemažai vertingos patirties įgijo ir programos „Tiltai“ apmokymus mokiniams mokyklose vedę instruktoriai. Pasak Vilniaus S. Stanevičiaus vidurinės mokyklos socialinės pedagogės Lauros Druteikaitės, tokios atsakingos pareigos jai asmeniškai suteikė neįkainojamos patirties.

„Buvo įdomu save išbandyti kitose pareigose, po kurių išgirdau kitų dalyvių nuomonę, kas pavyko, ką galėčiau patobulinti. Turėjau puikią galimybę pasitikrinti save, pamačiau savo klaidas, stipriąsias puses“, – sakė ji.

Nemažai projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ dalyvių pripažino, kad dalinantis savo problemomis bei patirtimi, jie tapo artimesni vienas kitam, nes daugelis mokytojų iki tol nebuvo linkę su kolegomis atvirauti ir dalintis savo sunkumais.

Tuo metu kai kurių mokyklų atstovai jau dabar džiaugiasi akivaizdžiais rezultatais ir pasikeitimais.

„Norėjome ne tik išgirsti, kaip sekasi kolegoms pritaikyti žinias, įgytas mokymuose, bet ir pasidžiaugti savo sėkme. Šis susitikimas parodė, kad mes iš tiesų tapome kitokie: įgijome pasitikėjimo savimi, sprendžiant problemas, išmokome kalbėti taip, kad išgirstume ir kitą“, – džiaugsmo neslėpė Šiaulių Diždvario gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Lina Michailovienė. 

Pasak tos pačios mokyklos Neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėjos Daivos Trijonienės, jie sulaukė nemažai teigiamų atsiliepimų ne tik iš pačių pedagogų, bet ir iš mokymuose dalyvavusių tėvų.

„Galiu tik pasidžiaugti, nes gaunu labai teigiamų atsiliepimų iš tėvų, mokytojų, mokinių. Tai visai kita mokymo forma, savęs suvokimas, situacijos sprendimas. Tai kitoks požiūris į konfliktų sprendimo būdus ir analizę“, – vardijo D. Trijonienė.

Apibendrinant, galima sakyti, kad vykdyti mokymai suteikė nemažai naudos visiems projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ dalyviams, tiek bendrąja prasme, tiek kiekvienam atskirai. Mokytojai džiaugiasi įgiję daugiau pasitikėjimo savimi bei naudinga informacija, kuri pravers jiems bendraujant su problematiškais mokiniais. Kiti projekto dalyviai džiaugiasi atsiradusiu artimesniu ryšiu su kolegomis, kurio trūko iki šiol.

Ugdymo modelio „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ apmokyti 150 projekte dalyvaujančių mokyklų mokinių tėvų, programos „Tiltai“ apmokyti 453 mokiniai. Projekto pabaigoje, 2014 m. pradžioje, bus organizuota baigiamoji konferencija.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Besikeičiantis IT specialistų vaidmuo reikalauja daugiau socialinių įgūdžių

Tokios technologijų naujienos, kaip „debesų“ kompiuterija ir mobilusis spausdinimas, ugdo įmonių informacinių technologijų (IT) specialistams vis svarbesnius vadinamus „minkštuosius įgūdžius“. skaityti »

Populiariausi straipsniai

VGTU studentai kels Vilnių į virtualią realybę

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) jau trečią kartą vieši Žilvinas Lilas – Kelno (Vokietija) medijų meno akademijos profesorius, vienas iš Paidia instituto Kelne įkūrėjų, ketverius metus dirbęs kompanijoje „Disney“, nuo 2004 m. dėstantis akademinei bendruomenei, verslo ir vyriausybinėms institucijoms daugiau nei dešimtyje šalių. skaityti »

7 patarimai abiturientams, kaip pasirinkti tinkamas studijas

Jau greitai Lietuvos abiturientai ne tik laikys brandos egzaminus, bet ir darys vieną svarbiausių sprendimų savo gyvenime – rinksis studijas ir kartu ir būsimą karjeros kelią. skaityti »

„LOGO“ olimpiada atskleidė tendenciją: vis daugiau merginų renkasi IT mokslus

Programavimą renkasi vis daugiau merginų. Tokią tendenciją išryškino šių metų „LOGO“ konkursas ir olimpiada, kurioje dalyvavo 106 antrų-aštuntų klasių mergaitės. skaityti »

Garsiniai skaitymai supažindins su geriausiomis 2016 m. knygomis vaikams

Pasakos prieš miegą – įprastas dalykas. O jei pasaka pradėtume rytą? skaityti »

Vaikų knygos dieną bus apdovanoti labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai

Nacionaliniame dramos teatre, iškilmingai bus apdovanoti 2016 m. labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai: rašytojai, iliustruotojai, vertėjai, taip pat skaitymo skatinimo specialistai ir tyrinėtojai. skaityti »

Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. skaityti »

VDU bus įkurtas pirmasis Lietuvoje Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras

Bendradarbiaujant su italų mokslininkais ir sekant Australijos, D. Britanijos ir kitų šalių pavyzdžiu, Lietuvoje bus steigiamas pirmasis Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras – Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) laimėjo šio centro kūrimui skirtą Europos Komisijos (EK) remiamą projektą, finansuojamą pagal Europos tyrimų ir inovacijų programą „Horizon 2020“. skaityti »

VU profesorius – pirmasis Lietuvos mokslininkas, gavęs prestižinę Europos mokslo tarybos dotaciją

Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro Biotechnologijos instituto profesoriui Sauliui Klimašauskui paskirta prestižinė, 2,5 mln. eurų siekianti Europos mokslo tarybos (EMT) dotacija patyrusiems mokslininkams (angl. European Research Council Advanced Grant). skaityti »

Vilniaus universitete gimsta tradicija teikti Atminties diplomus

„Grįžtanti atmintis – Recovering Memory“. Taip pavadintas Vilniaus universiteto (VU) projektas, kuriuo siekiama prisiminti ir pagerbti tuos bendruomenės narius, studentus ir darbuotojus, kurie dėl permainingos Lietuvos istorijos, totalitarinių režimų ar vietos žmonių kolaboravimo buvo pašalinti iš universiteto, neteko galimybės baigti studijas, įgyti išsilavinimą, tęsti mokslinius tyrimus, pedagoginę ar kitą su universitetu susijusią veiklą. skaityti »

Tautinių mažumų departamentas skelbia baigiamųjų mokslo darbų konkursą

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbia baigiamųjų mokslo darbų Lietuvos tautinių mažumų tematika konkursą. skaityti »