Kokią papildomą informaciją gali suteikti pašto kodas?

Publikuota: 2016 m. rugsėjo 8 d. ketvirtadienis

Internete norėdami nusipirkti prekę, užsiregistruoti pas šeimos gydytoją ar tiesiog sudalyvauti prekybos centro pasiūlytoje akcijoje, į nurodytą formą turite suvesti asmeninę informaciją. Nieko keisto, kad prašoma įvesti adresą ir gyvenamąją vietą, tačiau ar kada susimąstėte, kodėl didelė reikšmė suteikiama pašto kodui ir kokią papildomą informaciją jis gali suteikti apie gyventoją?

Šiuo metu informacijos srautus smarkiai keičia didieji duomenys (angl. Big Data). Tarptautinės duomenų valdymo bendrovės „Callcredit Information Group“, turinčios jau ketverius metus veikiantį padalinį Kaune, patirtis rodo, kad tinkamai juos apdorojus galima sužinoti naudingos ir ateičiai vertingos informacijos.

„Didieji duomenys turi tris ryškius požymius: duomenų kiekį, informacijos gavimo greitį ir duomenų struktūrą. Tai nėra vienalyčiai duomenys, nes jie gali egzistuoti skirtinguose formatuose: tekstiniu, vaizdiniu ar skaitmeniniu pavidalu. Daugybė industrijų naudoja šiuos duomenis, o jų pritaikymas yra beribis“, – pasakoja „Callcredit Information Group“ Kauno padalinio vadovas Dainius Aksinavičius.

Įmonės vis dažniau į pagalbą pasitelkia didžiuosius duomenis, norėdamos suprasti savo vartotojų ir klientų poreikius. Pašto kodas – vienas iš didžiųjų duomenų analizavimo lygmenų. Vien tik pagal žinomą skaičių ir raidžių kombinaciją galima sužinoti ir sugrupuoti informaciją apie žmones, gyvenančius tame pačiame mieste, rajone ar gatvėje.

„Callcredit Information Group“ Jungtinės Karalystės biuro darbuotojai sukūrė globalią ir visame pasaulyje naudojamą sistemą – „Cameo“, kuri leidžia daugiau sužinoti apie žmones pagal jų gyvenamąją vietą. Tam yra naudojami pašto kodai, kurie padeda grupuoti informaciją.

„Cameo“ yra segmentavimo įrankis, kuriuo apibendrinami duomenys apie konkrečią geografinę zoną. Šis suskirstymas apibūdina asmenų, gyvenančių konkrečioje geografinėje zonoje arba turinčių tą patį pašto kodą, demografinę charakteristiką, šeimyninę ir finansinę padėtį bei išsilavinimą.

Grupuojant ir analizuojant pašto kodus yra surenkama informacija, kuri vėliau suskirstoma į 68 kategorijas ir dešimt grupių pagal finansinį statusą, riziką, būsto vertę, išsilavinimą, šeimyninę padėtį, amžių, išlaidų įpročius bei kitus bruožus.

 

Šiuo metu sistema naudojasi viešosios įstaigos ir įmonės iš skirtingų verslo sektorių: finansų, sveikatos apsaugos, žiniasklaidos, mažmeninės prekybos, telekomunikacijų, turizmo, komunalinių paslaugų.

Vienas įdomesnių „Cameo“ sistemos bei kitų jos duomenų produktų pritaikymo atvejų galima sutikti sveikatos apsaugos sistemoje. Naudojant įrankius galima identifikuoti teritorijas ir išsiaiškinti demografinę žmonių sudėtį konkrečiuose mikrorajonuose. Tokiu būdu įmonės gali pasiekti ir adresuoti medicinos įstaigas bei koordinuoti pardavimų procesą taip, kad tam tikrus vaistus gautų tie, kuriems labiausiai jų reikia. Jei daugiausia vaistų nuo skausmo naudojama Antakalnyje, tuomet savo reklamos kampaniją reikia nukreipti į Antakalnio polikliniką.

Pagal pašto kodą galima ne tik nukreipti reklamą reikiama linkme, tačiau ir kurti pasiūlymus tiksliniams vartotojams. Pavyzdžiui, lankstinukas, reklamuojantis pigias šeimos atostogas visiškai netiks pasiturinčiai šeimai, todėl nustačius agentūros vartotojų tikslinę grupę, galima optimizuoti lankstinukų paskirstymą.

 

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Populiariausi straipsniai