Lietuvos įmonės investuoja į inovacijas

Publikuota: 2017 m. gegužės 10 d. trečiadienis

Per pastaruosius trejus metus inovacijas Lietuvoje diegė daugiau nei pusė, t.y. 53 proc. įmonių.  Dažniausiai jos buvo diegiamos didesnėse įmonėse bei gamybos, pramonės ir technologijų srityse. Apie 49 proc. įmonių planuoja ir toliau diegti inovacijas ateityje. Per ateinančius trejus metus investicijos į inovacijas numatomai augs, daugės investuojančių daugiau nei 10 000 eurų.  

Apie Sumanios specializacijos strategiją, pagal kurią Lietuva skiria investicijas moksliniams tyrimas ir inovacijoms, žino 13 proc. įmonių Lietuvoje, tačiau savo veiklą į Sumanios specializacijos prioritetines kryptis kol kas orientuoja tik 5 proc. įmonių.  Tokią situaciją atskleidė Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) inicijuotas reprezentatyvus tyrimas apie įmonių inovacinę veiklą.

„Iš vienos pusės tyrimo rezultatai džiugina dėl pozityvių tendencijų, nes įmonės planuoja investuoti vis didesnes sumas į mokslinių tyrimų ir inovacijų veiklą, jaučia nuolatinį spaudimą rinkoje tobulėti, kurti bei diegti naujoves.  Kita vertus, verslui būtina aktyviau domėtis galimybėmis gauti finansavimą iš valstybės ir orientuoti savo veiklą pagal Sumanios  specializacijos strategiją.  Tai akivaizdus signalas, kad kol kas apie tai nepakankamai kalbama viešojoje erdvėje ir reikia įmonėms aiškinti apie Sumanios specializacijos strategijos prioritetines kryptis“, – komentavo Kęstutis Šetkus, MITA direktorius.

Įveikti barjerus inovacijoms diegti padės orientacija į Sumanią specializaciją

Su barjerais kuriant ir įgyvendinant inovacijas susiduria net 49 proc. įmonių Lietuvoje. Dažniausiai tai išorinio ar vidinio finansavimo trūkumas (62 proc.), talentingų darbuotojų trūkumas (40 proc.), veiksniai susiję su politine/ekonomine situacija Lietuvoje (38 proc.).

Siekiantiems gauti ES investicijų, projekto atitikimas vienai iš šešių patvirtintų Sumanios specializacijos prioritetinių krypčių šiuo metu yra būtinas kriterijus, jeigu norima gauti finansavimą mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų  (MTEPI) veiklai vykdyti.

„Verslui įveikti barjerus inovacijoms kurti ir diegti padės aktyvi išorinių finansavimo šaltinių paieška ir orientaciją į Sumanią specializaciją. Raginčiau pasinaudoti ES investicijomis, nes mokslinių tyrimų ir inovacijų veiklos yra rizikingos ir brangios įmonei vystyti vien tik savo pajėgomis“,  – teigia K. Šetkus.

Inovacijų kūrimo motyvacija: rinkos spaudimas, naujos idėjos ir galimybių paieška

MITA inicijuotas tyrimas atskleidė keletą priežasčių, kurios lemia inovacijų kūrimo motyvaciją įmonėje. Dažniausiai inovacijos vystomos dėl jaučiamo rinkoje spaudimo tobulėti (57 proc.), jos gimsta pačiose įmonėse spontaniškai (31 proc.), inovacijų sprendimų ieškoma, kai atsiranda nauji įstatyminiai, reguliaciniai reikalavimai (27 proc.), idėjos vystomos atsiradus galimybei dalyvauti inovacijų ir MTEP skatinimo priemonėse (26 proc.).

Per pastaruosius tris metus įmonės daugiausiai diegė technologines (49 proc.), paslaugų (38 proc.), produkto (33 proc.), klientų/vartotojų aptarnavimo (31 proc.), sistemų ir procesų (29 proc.) inovacijas.  Ne itin populiarios Lietuvoje yra tiekimo grandinės ir logistikos (17 proc.) bei verslo modelio inovacijos (16 proc.). Daugiausiai įdiegtų inovacijų yra susijusių su informacinėmis technologijomis ar programinės įrangos atnaujinimu (26 proc.), naujų paslaugų ar produktų kūrimu (23 proc.), įrangos ir aparatūros atnaujinimu (23 proc.). Planuojama, kad ateityje išliks panašios tendencijos.

Investicijas į inovacijas planuoja ir regionai

Tyrimas atskleidė, kad trečdalis inovacijas diegusių įmonių investavo iki 5 tūkst. eurų, dar 36 proc. nuo 5 iki 50 tūkst. eurų, o 16 proc. daugiau nei 50 tūkst. eurų. Per ateinančius trejus metus investicijos į inovacijas numatomai augs, daugės investuojančių didesnes nei 10 tūkst. eurų sumas.

Planuojamos inovacijos ne tik didžiausiuose Vilniaus (58 proc.) ir Kauno (54 proc.) regionuose. Aktyviai diegti inovacijas planuoja ir įmonės Tauragės (58 proc.), Klaipėdos (46 proc.), Šiaulių (45 proc.), Panevėžio (45 proc.), Marijampolės (38 proc.), Utenos (36 proc.) apskrityse.

„Tyrimo rezultatai rodo augantį investicijų poreikį inovacinei veiklai vykdyti regionuose. Įmonėms regionuose yra aktualūs nedidelės apimties mokslinių tyrimų ir inovacijų projektai, kurie galėtų būti kaip pirmas žingsnis link intensyvesnio bendradarbiavimo su mokslo įstaigomis bei prisidėti prie regionų ekonominės plėtros. Valstybė turėtų skirti didesnį dėmesį regiono verslams ir jų inovatyvumui skatinti“, – teigė MITA direktorius K.Šetkus.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kam dažniausiai žmonės naudoja išmaniuosius telefonus?

Šiuo metu pasaulyje yra 2,32 milijardai išmaniųjų telefonų vartotojų, o iki 2020-ųjų šis skaičius paaugs dar iki 500 milijonų. skaityti »

Per 2017 m. III ketv. Lietuvoje įregistruotas 13 281 incidentas kibernetinėje erdvėje (3)

CERT-LT duomenimis, apie penktadalį visų incidentų sudarė kenkimo programinė įranga: virusai (įskaitant išpirkos reikalaujančias kenkimo programas „ransomware“), Trojos arkliai ir pan. skaityti »

Atšalus telefonus sugadiname dažniau: 5 patarimai, kaip išmaniuoju naudotis saugiai

Beveik 60 proc. Lietuvos gyventojų labiausiai jaudinasi dėl mobilaus telefono vagystės, tačiau daug dažniau telefonus iš žmonių atima neatsakingas jų pačių elgesys. skaityti »

Vandeniui atspari išmanioji apyrankė „Samsung Gear Fit2 Pro“ jau Lietuvoje

Naujas įrenginys atitinka 5 atmosferų atsparumo vandeniui standartą, tačiau yra skirtas ne tik plaukiojimui, bet ir kitai fizinei veiklai bei sveiko gyvenimo būdo stebėsenai. skaityti »

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »