Vartotojai perka parduotuvėse, bet apsisprendžia internete

Publikuota: 2011 m. gruodžio 16 d. penktadienis

Vartotojų elgsenoje visame pasaulyje vyksta lūžis – prieš įsigydami prekes bei paslaugas ir apsispręsdami dėl jų vis dažniau pasitelkia internetą ir mobiliuosius įrenginius. Neretai informacijos internete ieškoma dar būnant parduotuvėje. Sužinoti daugiau apie produktus, pamatytus parduotuvėje, 50 proc. pasaulio pirkėjų renkasi mobiliuosius telefonus, o beveik trečdalis, t. y. 29 proc. – planšetinius kompiuterius. Tai parodė tarptautinės rinkos tyrimų kompanijos TNS studija „Digital Life“, atlikta 60-yje pasaulio šalių.

Tyrimas taip pat rodo, kad mobiliųjų įrenginių svarba auga ir ieškant informacijos apie produktus, pamatytus tradicinėse žiniasklaidos priemonėse – laikraščiuose, televizijoje ir kt. Sužinoti daugiau apie produktus, kuriuos pastebėjo tradicinėje medijoje, 34 proc. vartotojų renkasi planšetinius kompiuterius, o 29 proc. – mobiliuosius telefonus. 53 proc. tokių pirkėjų vis dar pasitelkia asmeninius kompiuterius.

Valstybėse, kur interneto infrastruktūra yra itin išvystyta, jis, kaip svarbiausias informacijos šaltinis pirkėjams, sparčiai užima anksčiau televizijai priklausius pozicijas. Kita vertus, menkiau išsivysčiusiose šalyse šioje srityje vis dar pirmauja televizija. Daugiausia gyventojų teigiančių, kad TV yra svarbus informacijos šaltinis, leidžiantis apsispręsti dėl pirkinio, yra tokiose šalyse kaip Indonezija, Tanzanija, Uganda ir Kenija. Šiuo požiūriu mažiausiai televizija pasikliaunama Prancūzijoje, Japonijoje, Didžiojoje Britanijoje ir Argentinoje.

Minėtas tyrimas parodė, kad, kalbant apie prekių ženklų ar produktų pasirinkimą, internete vis stiprėja vienų vartotojų įtaka kitiems. Beveik pusė, t. y. 46 proc., apklaustųjų teigė, kad svarbiausias apsisprendimo šaltinis elektroninėje erdvėje – vartotojų nuomonė socialiniuose tinkluose, o 52 proc. – ekspertų nuomonė ir atsiliepimai įvairiose svetainėse.

Vartotojų pasitikėjimas vieni kitais, reiškiamas naujienų sklaidos kanaluose (angl. newsfeed), ypač auga dėl to, kad vis dažniau prie socialinių tinklų žmonės visame pasaulyje prisijungia mobiliaisiais įrenginiais. Pavyzdžiui, net 63 proc. Prancūzijos vartotojų teigia, kad atsiliepimai apie prekių ženklus iš kitų vartotojų yra labiau patikimi nei informacija, kurią prekių ženklai patys apie save pateikia.

Pasirodo, dažniausiai prie prekės ženklo puslapio socialiniuose tinkluose vartotojai prisijungia dėl specialių pasiūlymų – taip teigė 61 proc. apklaustųjų. 57 proc. jungiasi dėl konkursų, 51 proc. – dėl to, kad labai patinka konkretus prekės ženklas, 45 proc. tokiu būdu parodo, kad prekės ženklas jiems yra svarbus, 43 proc. – puslapyje naudojasi specialiomis programomis, žaidimais.

Pirkimo proceso metu, ieškant informacijos apie produktą, prekių ženklų svetainės vaidina svarbiausią vaidmenį, lemiant vartotojo pasirinkimą. 58 proc. vartotojų, jau nusprendę įsigyti prekę, dažniausiai informacijos ieško prekės ženklo svetainėje. Kuomet 54 proc. pirkėjų tikrina vartotojų atsiliepimus internete, 48 proc. – vartotojų nuomones mikrobloguose, 38 proc. – el. parduotuvių svetaines, 32 proc. – vartotojų vaizdo įrašus internete, 24 proc. – reklamos banerius.

„Digital Life“ studija leidžia suprasti žmonių elgseną ir nuostatas, susijusias su interneto naudojimu ir teikia rekomendacijas, kaip interneto kanalus panaudoti verslo augimui. Tai yra didžiausia studija apie internetą pasaulyje. Jos metu buvo apklausti 72 000 žmonių iš 60 šalių. Tyrime dalyvavo 16-65 m. amžiaus aktyvūs interneto vartotojai.

„TNS LT“ kontroliuoja tarptautinė tyrimų kompanija „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Moterys dažniau naudojasi „Facebook“, vyrai – „Youtube“

„Facebook“ išlieka populiariausiu kasdieniu socialiniu tinklu Lietuvoje. Prie savo „Facebook“ paskyros kasdien prisijungia beveik 37 proc. 15-74 m. amžiaus šalies gyventojų. „Youtube“ dienos auditorija kiek mažesnė – 29 proc., tačiau per mėnesį šis socialinis tinklas pasiekia dau... skaityti »

44 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu 2016 m. III ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 44 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse. skaityti »

„Gemalto“ ir „Sequans“ kartu kuria daiktų interneto technologijas

Nauja technologija padeda taupyti elektros energiją ir pratęsti į daiktų internetą sujungtų įrenginių gyvavimo ciklą. skaityti »

Lietuvos e. valdžios paslaugų rodikliai viršija ES vidurkį

Europos Komisijos atliktame 2016 m. tyrime, Lietuva priskiriama prie pirmaujančių šalių, kuriose e. valdžios paslaugos auga sparčiausiai, o e. valdžios rodikliai lenkia Europos Sąjungos šalių vidurkį. skaityti »

„Vilniaus šilumos tinklai“ atveria interneto svetainę (8)

Startuoja AB „Vilniaus šilumos tinklai“ interneto svetainė – www.chc.lt . Sostinės gyventojai čia ras informaciją apie šilumos ūkio perėmimo iš jį nuomojančios UAB „Vilniaus energija“ procesus, kurie bus aktualūs keičiantis paslaugos teikėjui. skaityti »

Šviesolaidinis internetas Lietuvoje – jau 18 metų

Spalio mėnesį internetas mūsų šalyje švenčia net du gimtadienius: 25 metus nuo to laiko, kai Lietuvoje atsirado interneto ryšys, ir 18 metų nuo tos dienos, kai vario laidus pakeitė optiniai. skaityti »

Lietuvos interneto metraštininkas V. Palubinskas: būtų gerai išsaugoti bent esminius interneto principus

Šiemet spalio mėnesį sukako 25-eri metai nuo interneto atsiradimo Lietuvoje ir 18 metų nuo šviesolaidinio tinklo įvedimo. Ta proga kalbiname Lietuvos interneto metraštininku vadinamą Vladą Palubinską. skaityti »

„Nokia“ pasiekė naują informacijos perdavimo spartos rekordą

Neseniai susikūrusi tinklų milžinė „Nokia-Alcatel-Lucent“ sugebėjo iš 6600 km ilgio vienos gijos optinio kabelio išspausti 65 terabitų per sekundę – maždaug 8 terabaitų per sekundę – spartą. skaityti »

„Google“ algoritmų atnaujinimas: ar jūsų svetainė tam pasiruošusi?

Kompanija „Google“ išleido naujų pokyčių, kurie gali turėti įtakos jūsų svetainės reitingams „Google“ paieškos sistemoje. skaityti »

„YouTube“ turės konkurentą

Vaizdo turinio ir interneto žaidimų svetainė „Twitch“ ruošiasi rimtai konkuruoti su didžiausiu vaizdo turinio portalu „YouTube“. skaityti »

Virtualiosios realybės technologijos įsigalės el. prekyboje

„OrbisResearch“ duomenimis, nuo 2016 iki 2021 m. aktyvių virtualiosios realybės įrenginių naudotojų skaičius išaugs 147 proc. skaityti »