Karas Sirijoje: žaidimai naudojami konfliktams suprasti

Publikuota: 2012 m. gruodžio 23 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt 

„Call of Duty“, „Medal of Honor“, „Battlefield“, „Company of Heroes“, „Commandos“, „Counter Strike“ – asmenys, net ir nesusidūrę su šiais žaidimais, galėtų nesunkiai atspėti jų temą: karas. Jei žaidimais galima karinius veiksmus paversti į pramogas, kodėl nepanaudojus jų ir gilesniam konfliktų supratimui bei sprendimui? Neseniai pradėta galvoti, kodėl kartais įkyrinčių žaidimų, tokių kaip „Angry Birds“ ar rūpinimasis fermomis, nepakeitus rimtesniais. Taip gimė idėja sukurti žaidimą labai aktualia tema: karas Sirijoje.

Sukurti žaidimą apie vykstantį karą nėra lengvas iššūkis, nes dažniausiai žaidimų kūrėjai stengiasi aplenkti realius, atpažįstamus įvykius. Pavyzdžiui, žaidimas „Six Days in Fallujah“, pristatytas 2009 m., kai karas Irake vis dar buvo aktualus, pateko į protestų audrą ir netrukus pasitraukė iš rinkos. Tačiau, žaidimai apie II–ąjį Pasaulinį karą patinka daugumai – žmonės mėgaujasi, šaudydami „piktadarius fašistus“. Kariniai šaudymo žaidimai išlieka patys populiariausi visame pasaulyje.

Pradėjus kurti žaidimą apie Siriją, buvo susidurta su daugybe iššūkių. Pirmiausia, kokia žaidimo pozicija turėtų būti šiame kare? Įprastai žaidimai turi savitą kultūrą, nepalaiko kurios nors konkrečios pozicijos (pavyzdžiui, Obama prieš Romney diskusijos žaidimas nepalaikė jokios pusės). Antra, šis žaidimas turėjo būti sukurtas labai greitai ir operatyviai modifikuojamas pagal įvykius realiame pasaulyje.

Taip pat buvo įtraukta dar viena idėja: žaidimas turėtų informuoti. Žinoma, jis nepakeistų tradicinių žinių formos, tačiau leistų žaidėjui sąveikauti su įvykių srautu. Žaidėjas būtų įtrauktas į dinamišką procesą ir jį tyrinėtų, tačiau pats rinktųsi savo žaidimo kelią ir tyrinėjimo būdą. Dažnai žmonės renkasi pirminę žiniasklaidos formą, o daugeliui žaidimai yra tarsi gyvenimo dalis, jie naudojami siekiant suprasti supantį pasaulį. Dėl šių priežasčių, bandymas apjungti žaidimą ir naujienas buvo sėkmingas.

Visa tai sėkmingai išpildžius, į pasaulį išleistas „Endgame Syria, skirtas „Android“ ir „iOS“, jis žaidžiamas nemokamai. Kuriant žaidimą, buvo tikimasi paskatinti žmones domėtis padėtimi Sirijoje ir sužinoti daugiau. Taip pat tokiu būdu galima netiesiogiai pagelbėti ten kenčiantiems žmonėms. Šiuo metu visame pasaulyje skatinami žaidimai, kuriuose vietoje įprastų linksmybių, nesibijama imtis jautrių ir rimtų temų.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »