„Re–Misija™“ – vaizdo žaidimas vėžiui gydyti

Publikuota: 2012 m. spalio 7 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

„Re–Misija™“ (liet. Re–Misija) yra vaizdo žaidimas, sukurtas specialiai paaugliams, jauniems ir suaugusiems žmonėms, sergantiems vėžiu. Žaidime žaidėjai valdo nano robotą Roxxi, kuris keliauja per vėžiu sergančio paciento kūną, naikindamas vėžines ląsteles, kovoja su bakterinėms infekcijoms ir valdo šalutinius poveikius, susijusius su vėžiu ir ligos gydymu. Tyrimai rodo, kad „Re–misija“ yra veiksminga priemonė jauniems vėžiu sergantiems pacientams, ir „HopeLab“ (pasaulinė laboratorija, kurianti naujus lėtinių ligų gydymo būdus) dabar kuria naują žaidimo versiją, grindžiamą šių teigiamų rezultatų.

Medicininiai tyrimai padarė didelę pažangą, siekiant užkirsti kelią, nustatyti ir gydyti vėžį per pastaruosius 25 metų, tačiau šie rezultatai neįtraukia paauglių ir jaunų žmonių. Vėžys išlieka pirmaujanti mirties priežastis tarp žmonių nuo 15 iki 39 metų amžiaus.

„Re–Misija™“ žaidimas yra pagrįstas „HopeLab“ įkūrėjos ir valdybos pirmininkės Pam Omidyar vizija. Savo karjeros pradžioje, Pam dirbo mokslininke imunologijos laboratorijoje. Kaip vaizdo žaidimų entuziastė, ji turėjo idėją, kad vaizdo žaidimai paaugliams, sergantiems vėžiu, gali turėti teigiamą įtaką, padėti jiems kovoti su savo liga. Buvusi „HopeLab“ prezidentė ir generalinė direktorė dr. Pamela Kato, vadovaudama „HopeLab“ mokslininkų būriui, ilgą laiko dirbo su vaizdo žaidimų kūrėjais, vėžio ekspertais, psichologais ir jaunais žmonėmis, sergantiems vėžiu. Taip ir buvo sukurtas novatoriškas žaidimas.

Prieš paleidžiant „Re–Misija™“, „HopeLab“ atliko atsitiktinių imčių tyrimą, skirtą žaidimo veiksmingumui įvertinti. Rezultatai parodė, kad specialiai sukurtas vaizdo žaidimas iš tikrųjų gali turėti teigiamą poveikį jauniems žmonėms, sergantiems lėtinėmis ligomis. Žaidžiant „Re–Misija™“, pasiekiamas geresnis gydymo rėžimo laikymasis, stipresnis asmens tikėjimas, kad jis gali pasveikti, o tai nulemia aktyvesnį priešinimąsi ligai.

„HopeLab“ platina „Re–Misija™“ jauniems žmonėms, sergantiems vėžiu, jų šeimoms bei asmenims, juos slaugantiems, nemokamai. Iki šiol daugiau nei 185 000 žaidimo kopijų jau buvo išplatintos 81 šalyje visame pasaulyje.

Pasaulyje susidomėjimas žaidimais, padedančiais gydyti ligas, sparčiai auga. Šių metų lapkričio 5 – 6 dienomis Amsterdame įvyks kasmetinė „Games for Health“ (liet. Žaidimai sveikatai) konferencija. Konferencijos tikslas – suburti medicinos specialistus, žaidimų kūrėjus, verslininkus ir visus susidomėjusius į vieną erdvę. Šiais metais pagrindinis dėmesys skiriamas naujųjų technologijų, ypač mobiliųjų prietaisų ir žaidimizacijos (angl. gamification) metodikų platinimui. Vyks įvairūs seminarai, vieną jų ves gerai žinomas žaidimų dizaineris Ben Sawyer, jis informuos klausytojus apie įvykius sveikatos žaidimų kūrimo pasaulyje.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Šiuolaikiniai vaikai pinigus taupys skaitmeninėse taupyklėse

Kiekvienas vaikystėje esame turėjęs monetų taupyklę. Kaip vaikai taupys pinigus, jei kažkada pasaulyje nebebus grynųjų? skaityti »

Skeptiškiems tėveliams: 5 faktai apie vaizdo žaidimų naudą

Tyrimai atskleidė, kad saikingos pramogos su vaizdo žaidimais gali teikti naudą ne tik vaikams, bet ir jų tėveliams. skaityti »

NATO suvažiavimą saugos ereliai

Gegužės 25 d. Briuselyje vyks NATO renginys, kuriame dalyvaus ir JAV prezidentas Donaldas Trampas. Į susitikimą suvažiuos valdžios atstovai iš 29 šalių. skaityti »

Dubajaus gatvėse patruliuoja robotas–policininkas

Į darbą priimtas pirmasis robotas–policininkas. Jis prisijungė prie policininkų būrio Arabų Emyratuose, Dubajuje. skaityti »

Kodėl lietuviai mėgsta atsiskaityti tik gavę prekes?

Mokėjimas už prekes jų pristatymo metu – vienas populiariausių būdų atsiskaityti už internetinius pirkinius Lietuvoje. skaityti »

Kad palinkus prie išmaniųjų kupra neužaugtų...

JAV vykdytas tyrimas parodė, kad nuolatinis žiūrėjimas į išmanųjį telefoną žemyn prilygsta maždaug 27 kilogramų svoriui, pakabintam ant kaklo, o tai pastarajam nėra naudinga. skaityti »

Nauja mobilioji programėlė – unikalus emocinės pagalbos sau būdas

Kiekvienas programėlės naudotojas galės žymėti ir stebėti savo emocinę būklę, tikimasi, kad šis įrankis padės ugdyti emocinį raštingumą. skaityti »

Kvadratinės Latvijos kolekcinės monetos tiražas išgraibstytas akimirksniu

Gegužės pradžioje Latvijos centrinis bankas pradėjo prekiauti nauja kolekcine moneta, skirta Latgalos kongreso šimtmečiui. skaityti »

Išleista Eurovizijos konkursui skirta moneta

Nacionalinis Ukrainos bankas gegužės 11 d. pradės prekiauti kolekcine moneta, skirta „Eurovizijos 2017“ konkursui. skaityti »

Mokslas atskleidė, ko reikia norint sukurti genialų protą

Intelektas – nėra būtinas genijaus požymis, svarbus žmogaus kūrybiškumas ir atkaklumas. skaityti »