„Re–Misija™“ – vaizdo žaidimas vėžiui gydyti

Publikuota: 2012 m. spalio 7 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

„Re–Misija™“ (liet. Re–Misija) yra vaizdo žaidimas, sukurtas specialiai paaugliams, jauniems ir suaugusiems žmonėms, sergantiems vėžiu. Žaidime žaidėjai valdo nano robotą Roxxi, kuris keliauja per vėžiu sergančio paciento kūną, naikindamas vėžines ląsteles, kovoja su bakterinėms infekcijoms ir valdo šalutinius poveikius, susijusius su vėžiu ir ligos gydymu. Tyrimai rodo, kad „Re–misija“ yra veiksminga priemonė jauniems vėžiu sergantiems pacientams, ir „HopeLab“ (pasaulinė laboratorija, kurianti naujus lėtinių ligų gydymo būdus) dabar kuria naują žaidimo versiją, grindžiamą šių teigiamų rezultatų.

Medicininiai tyrimai padarė didelę pažangą, siekiant užkirsti kelią, nustatyti ir gydyti vėžį per pastaruosius 25 metų, tačiau šie rezultatai neįtraukia paauglių ir jaunų žmonių. Vėžys išlieka pirmaujanti mirties priežastis tarp žmonių nuo 15 iki 39 metų amžiaus.

„Re–Misija™“ žaidimas yra pagrįstas „HopeLab“ įkūrėjos ir valdybos pirmininkės Pam Omidyar vizija. Savo karjeros pradžioje, Pam dirbo mokslininke imunologijos laboratorijoje. Kaip vaizdo žaidimų entuziastė, ji turėjo idėją, kad vaizdo žaidimai paaugliams, sergantiems vėžiu, gali turėti teigiamą įtaką, padėti jiems kovoti su savo liga. Buvusi „HopeLab“ prezidentė ir generalinė direktorė dr. Pamela Kato, vadovaudama „HopeLab“ mokslininkų būriui, ilgą laiko dirbo su vaizdo žaidimų kūrėjais, vėžio ekspertais, psichologais ir jaunais žmonėmis, sergantiems vėžiu. Taip ir buvo sukurtas novatoriškas žaidimas.

Prieš paleidžiant „Re–Misija™“, „HopeLab“ atliko atsitiktinių imčių tyrimą, skirtą žaidimo veiksmingumui įvertinti. Rezultatai parodė, kad specialiai sukurtas vaizdo žaidimas iš tikrųjų gali turėti teigiamą poveikį jauniems žmonėms, sergantiems lėtinėmis ligomis. Žaidžiant „Re–Misija™“, pasiekiamas geresnis gydymo rėžimo laikymasis, stipresnis asmens tikėjimas, kad jis gali pasveikti, o tai nulemia aktyvesnį priešinimąsi ligai.

„HopeLab“ platina „Re–Misija™“ jauniems žmonėms, sergantiems vėžiu, jų šeimoms bei asmenims, juos slaugantiems, nemokamai. Iki šiol daugiau nei 185 000 žaidimo kopijų jau buvo išplatintos 81 šalyje visame pasaulyje.

Pasaulyje susidomėjimas žaidimais, padedančiais gydyti ligas, sparčiai auga. Šių metų lapkričio 5 – 6 dienomis Amsterdame įvyks kasmetinė „Games for Health“ (liet. Žaidimai sveikatai) konferencija. Konferencijos tikslas – suburti medicinos specialistus, žaidimų kūrėjus, verslininkus ir visus susidomėjusius į vieną erdvę. Šiais metais pagrindinis dėmesys skiriamas naujųjų technologijų, ypač mobiliųjų prietaisų ir žaidimizacijos (angl. gamification) metodikų platinimui. Vyks įvairūs seminarai, vieną jų ves gerai žinomas žaidimų dizaineris Ben Sawyer, jis informuos klausytojus apie įvykius sveikatos žaidimų kūrimo pasaulyje.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »