Žaidimas padės išmokti apsaugoti medicininius duomenis

Publikuota: 2012 m. lapkričio 18 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Sveikatingumo žaidimai dažnai naudojami pacientų švietimui arba sveikos gyvensenos skatinimui. Šiuo metu tokiais žaidimais pradėjo naudotis gydytojai bei medicinos įstaigų darbuotojai.

Populiarėja elektroninių sveikatos įrašų sistemų naudojimas, o tai lemia, kad apsaugoti paciento duomenis tampa vis sudėtingiau. Nedidelėse įstaigose dažniausiai susiduriama su problemomis, siekiant tvarkingai laikytis HIPAA (sveikatos draudimo) standarto. JAV Sveikatos ir žmogiškųjų paslaugų biuras sukūrė žaidimą, kuris padeda mokyti sveikatos priežiūros darbuotojus geriausios medicinos duomenų apsaugos. Sveikatos ir žmogiškųjų paslaugų biuras, pasitelkęs žaidimizacijos (angl. gamification) aspektus diegia naują požiūrį, kuriuo siekiama ugdyti sveikatos priežiūros paslaugų teikėjus priimti atsakingesnius sprendimus, susijusius su informacija apie asmens sveikatos privatumą ir saugumą.

Žaidimas „Cybersecure: Your Medical Practice“ (liet. Kibernetinė sauga: jūsų medicininė praktika) yra internetinis žaidimas, panašus į „The Sims“. Žaidėjai įsijaučia į medicinos įstaigos darbuotojo vaidmenį ir yra prašomi atsakyti į klausimus, sukurtus pagal HIPAA privatumo ir saugumo taisyklių standartą. Jei įklausimus atsakoma teisingai, laimimi taškai ir apdovanojimai, pavyzdžiui, medicininė įranga. Jei atsakymas – klaidingas, visi laimėjimai prarandami. Žaidimas suskirstytas į tris lygius, kiekviename lygyje reikia surinkti tam tikrą taškų normą, kad būtų galima pereiti į aukštesnį lygį. Žaidimo pabaigoje kiekvienas žaidėjas gauna jam skirtus paaiškinimus, kodėl jo pasirinkti atsakymai buvo neteisingi ar teisingi. Žaidime įtrauktas žodynėlis ir patarimai. Pražaisto žaidimo duomenys – gauti rezultatai galėtų padėti darbdaviams nustatyti sritis, kuriose yra būtinas papildomas mokymas ar kur yra informacinės spragos.

Žinoma, žaidimas nėra vienintelė priemonė, skirta švietimui apie HIPAA. Žaidimas trunka apie trisdešimt minučių ir apima tokias temas: paciento duomenų apsaugos strategijos, geriausi slaptažodžio saugumo pavyzdžiai, prieigos prie pacientų duomenų kontrolė, mobiliųjų prietaisų saugumo užtikrinimas ir šifravimas, antivirusinės programinės įrangos naudojimas. Kol kitos saugumo instrukcijos vis dar kuriamos, nemokamas interneto žaidimas „Cybersecure“ tampa svarbia priemone medicinos praktikoje. Kūrėjai sako, kad tai pirmasis žaidimas iš didelės švietimo žaidimų serijos, kuriuos planuojama kurti ir vystyti.

Internetiniu saugumu ypač susirūpinta praeitais metais, kai nusikaltimų skaičius ženkliai išaugo. Visame pasaulyje yra kuriami edukaciniai žaidimai ir rengiami mokymai ne tik aprašytame medicinos ar valstybiniame, bet ir privačiame sektoriuje.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »