Memorandumu stiprinama Lietuvos ir Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacijos partnerystė

Publikuota: 2016 m. lapkričio 3 d. ketvirtadienis

Šių metų lapkričio 3–4 dienomis ūkio ministras E. Gustas per darbo vizitą Madride (Ispanija) susitiks su Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacijos (PTO) generaliniu sekretoriumi Talebu Rifai ir pasirašys Lietuvos ir PTO partnerystę stiprinantį memorandumą, taip pat aptars galimybę 2018 m. Lietuvoje organizuoti  6-ąjį Europos kaimo turizmo kongresą.

Per šį vizitą ūkio ministras, kaip PTO Europos regiono vicepirmininkas ir organizacijos Darniojo turizmo komiteto atstovas Europai, susitiks su PTO Europos, Azijos ir Amerikos regionų direktoriais ir aptars pasirengimą 2017-iesiems – Darniojo turizmo skatinimo metams. Madride E. Gustas taip pat  pristatys naująjį Lietuvos turizmo prekės ženklą „Lithuania. Real is beautiful“.

„Svarbiausias darbo vizito į Madridą tikslas – pasirašyti susitarimo memorandumą tarp Lietuvos ir PTO dėl tolesnio bendradarbiavimo turizmo srityje, pradėtų turizmo projektų tęstinumo ir santykių stiprinimo. Memorandumu šalys sutaria bendradarbiauti – stiprinti žmogiškuosius ir institucinius turizmo srities gebėjimus, dalyvauti ir organizuoti tarptautinius turizmo renginius, atlikti turizmo studijas ir tyrimus, plėsti privačiojo sektoriaus ir akademinės bendruomenės partnerystę, atstovavimą Lietuvai organizacijos komitetuose ir darbo grupėse“, – teigia E. Gustas.

Pasak ūkio ministro, šis memorandumas sudarys galimybę kasmet Lietuvoje organizuoti aukšto lygio turizmo specialistų mokymus, tęsti iniciatyvą „Patirties partneriai“ ir taip tobulinti turizmo specialistų kvalifikaciją. Pagal šią iniciatyvą Lietuvos studentams, studijuojantiems turizmą, sudaroma galimybė atlikti praktiką daugiau nei 100 tarptautinių partnerių institucijų, tarp jų ir tarpvyriausybinėse organizacijose. Šiuo metu PTO praktiką atlieka 3 Lietuvos studentai.

Per darbo vizitą Madride ūkio ministras aptars galimybę 2018 m. Lietuvoje organizuoti 6-ąjį Europos kaimo turizmo kongresą. Šis kongresas organizuojamas kas dvejus metus vis kitoje Europos šalyje. Tai tarptautinis kongresas, skirtas kaimo turizmo arba mažai urbanizuotų teritorijų aktualijoms pristatyti, plėtros galimybėms aptarti, tarptautiniam turizmui ir bendradarbiavimui skatinti. Kongresas – puiki galimybė pristatyti Lietuvą, diskutuoti apie turizmo plėtrą kaimo teritorijose, pritraukti Europos turizmo profesionalų (akademinės bendruomenės, privataus sektoriaus, nacionalinių ir regioninių viešojo sektoriaus atstovų). Europos kaimo turizmo kongresas būtų organizuojamas bendradarbiaujant su PTO ir Europos kaimo turizmo asociacija „Eurogites“, jungiančia 34 nacionalines kaimo turizmo asociacijas 27 Europos šalyse ir daugiau nei 90 000 kaimo turizmo paslaugų teikėjų Europoje. Lietuvos kaimo turizmo asociacija Europos kaimo turizmo asociacijos „Eurogites“ veikloje aktyviai dalyvauja nuo 2007 m., o nuo 2013 m. Lietuvos atstovas eina asociacijos „Eurogites“ viceprezidento pareigas.

Per vizitą Madride taip pat bus kalbama apie parengtą Lietuvos turizmo specialistų kvalifikacijos kėlimo programą, kuri prasidės jau šį mėnesį. Ūkio ministerija, bendradarbiaudama su PTO ir Baltijos jūros turizmo strategijos koordinatoriais, lapkričio 16–18 d. Šilutėje organizuoja aukšto lygio mokymus turizmo specialistams „Praktinis darniojo turizmo principų panaudojimas: planavimas, vertinimas, finansavimas“. Tema mokymams pasirinkta, siekiant pasirengti 2017-iesiems – Darniojo turizmo skatinimo metams ir atsižvelgiant į Lietuvos turizmo specialistų pageidavimus: išsamiau pristatyti darniojo turizmo principus, jų praktinio panaudojimo metodus, supažindinti su galimais turizmo sektoriui skirtais įvairių programų finansiniais instrumentais ir geriau pažinti Šilutės kraštą – sparčiai populiarėjančią turistų traukos vietovę. Mokymus anglų kalba ves turizmo ekspertai iš PTO, Europos Komisijos ir Baltijos jūros regiono strategijos turizmo politikos koordinatoriai iš Vokietijos.

Madride taip pat bus pristatytas ir naujasis Lietuvos turizmo prekės ženklas „Lithuania. Real is beautiful“. Ūkio ministro teigimu, naujasis Lietuvos turizmo prekės ženklas pristato Lietuvos gamtos ir kultūros paveldą, išskiria mūsų šalį iš kitų turistinių krypčių. Atskiras šūkis taip pat kurtas ir vietiniam turizmui, kuris anksčiau apskritai nėra turėjęs savarankiško šūkio ir prekės ženklo koncepcijos.

Lietuvos banko duomenimis, 2016 metų pirmąjį pusmetį užsienio turistų ir vienadienių lankytojų išlaidos Lietuvoje siekė 0,51 mlrd. eurų, arba 1,2 proc. daugiau nei 2015 metų pirmąjį pusmetį. Lietuvių turistų ir vienadienių lankytojų išlaidos užsienyje 2016 metų pirmąjį pusmetį siekė 0,48 mlrd. eurų ir, palyginti su 2015 m. pirmuoju pusmečiu, padidėjo 3,3 procento. Pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvos apgyvendinimo įstaigos sulaukė 11 proc. daugiau turistų nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Lietuvoje sausio–birželio mėnesiais apsistojo 1,2 mln. turistų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Susitikime su EBPO – dėmesys nuosekliai narystės siekiančios Lietuvos pažangai

Lietuvos stojimo į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizaciją (EBPO) progresas, vertinimai EBPO komitetuose, kuriuose pagal kompetenciją dalyvauja Finansų ministerijos atstovai, bei tolimesni stojimo į EBPO veiksmai. skaityti »

Lietuva sensta, kokia išeitis?

2016-ais metais Lietuva užėmė 16 vietą pagal visų gyventojų amžiaus vidurkį, kuris siekė 43 metus. skaityti »

Baltijos šalių bankų vadovai diskutuoja apie finansines technologijas

Liepos 17 – 18 dienomis Kaune susitinka Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinių centrinių bankų valdytojai Vitas Vasiliauskas, Ilmaras Rimševičius (Ilmārs Rimšēvičs) ir Ardas Hansonas (Ardo Hansson). skaityti »

Lietuviai savo verslumą ir verslininkus vertina geriau nei latviai ir estai

Lietuviai mano, kad verslo pradžiai svarbiausia turėti pakankamai santaupų ir puikią idėją, o latviai, kad svarbiausia yra žinios. skaityti »

Daugiau nei pusė lietuvių finansiškai neraštingi ir nemoka taupyti

Tyrimai parodė, kad dažnas lietuvis negali pasigirti net elementariausiomis finansinėmis žiniomis. skaityti »

Daugiau nei 600 šauktinių ragina kartu giedoti Tautišką giesmę minint Valstybės dieną

Liepos 6-ąją „Tautiška giesmė“ skambės nuo 100 Lietuvos piliakalnių. skaityti »

V. Vasiliauskas: finansinės inovacijos turi didžiulį potencialą – tereikia jas protingai „įdarbinti“

Naujų galimybių verslui ir vartotojams atveriančios finansinės inovacijos gali tapti tuo smagiu arkliuku, kuris trūktelės tiek šalies, tiek pasaulio ekonomiką, pabrėžia Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas, skaitantis pranešimą globalizacijos iššūkiams skirtoje konferencijoje Hamburge. skaityti »

Lietuvos verslininkai baiminasi ES skilimo

Realybe virtęs Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš Europos Sąjungos scenarijus ir galimas bendrijos skilimas tapo didžiausia išorės grėsme Lietuvos verslo plėtrai. skaityti »

Kartų skirtumai: jaunimas nori verslą kurti individualiai, vyresni – su šeima

DNB banko užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas Lietuvos gyventojų verslumo tyrimas rodo, kad jaunimas kur kas palankiau vertina galimybes kurti verslą, taip pat renkasi modernesnes sritis. skaityti »

Išmanusis žymėjimas pasiteisino – Vilniuje sutvarkyta 4 kartus daugiau duobių

Išmanioji programėlė „Waze“ padėjo Vilniuje užregistruoti per 2000 duobių. skaityti »