Apibrėžta mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros samprata: nuo žinių subrandintos idėjos – iki produkto sukūrimo

Publikuota: 2012 m. birželio 7 d. ketvirtadienis

Birželio 6 dieną Vyriausybė patvirtino „Rekomenduojamą mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą“. Jame išdėstomi mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) etapai: nuo iš mokslinio tyrimo atrastų žinių kilusios idėjos iki naujo produkto, paslaugos ar meno objekto sukūrimo ir pateikimo rinkai. Ši klasifikacija mokslo, verslo atstovams ir visuomenei padės suprasti, kas yra MTEP visuose etapuose nuo žinių iki technologinio pritaikymo, o šia veikla užsiimančioms įmonėms – aktyviau naudotis Pelno mokesčio įstatymo 171 str. nustatyta lengvata.

Klasifikacija skirta visiems, kurie nori įsivertinti, ar jie tikrai vykdo MTEP veiklas ir padės ir valstybės institucijoms įvertinti, ar deklaruota veikla tikrai yra remta moksliniais tyrimais. Iki šiol įmonėms ne visada buvo aišku, ar teisingai sąnaudos priskiriamos MTEP. Labiausiai neaiškiais atvejais, ar veikla gali būti priskiriama MTEP, Vyriausybės nutarime numatyta galimybė pasitelkti ekspertus. Tokias ekspertines išvadas teiks Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

Tikimasi, kad rekomenduojamas MTEP skirstymas į etapus pagal veiklų pobūdį ir siekiamus rezultatus palengvins MTEP planavimą, finansavimą, vertinimą, atsiras teisinis aiškumas ir tikrumas, padidės besinaudojančiųjų šia mokestine lengvata ir taip bus pasiektas tikslas – palengvinti MTEP išlaidų apskaitą.

Rekomendacijas Švietimo ir mokslo ministerija parengė vykdydama 2011 m. Ministro Pirmininko pavedimą. Dokumento rengimą koordinavo švietimo ir mokslo ministro sudaryta darbo grupė. Į ją įėjo Švietimo ir mokslo ministerijos, Finansų ministerijos, Ūkio ministerijos specialistai, dalyvavo Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros atstovai.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »