Apibrėžta mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros samprata: nuo žinių subrandintos idėjos – iki produkto sukūrimo

Publikuota: 2012 m. birželio 7 d. ketvirtadienis

Birželio 6 dieną Vyriausybė patvirtino „Rekomenduojamą mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą“. Jame išdėstomi mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) etapai: nuo iš mokslinio tyrimo atrastų žinių kilusios idėjos iki naujo produkto, paslaugos ar meno objekto sukūrimo ir pateikimo rinkai. Ši klasifikacija mokslo, verslo atstovams ir visuomenei padės suprasti, kas yra MTEP visuose etapuose nuo žinių iki technologinio pritaikymo, o šia veikla užsiimančioms įmonėms – aktyviau naudotis Pelno mokesčio įstatymo 171 str. nustatyta lengvata.

Klasifikacija skirta visiems, kurie nori įsivertinti, ar jie tikrai vykdo MTEP veiklas ir padės ir valstybės institucijoms įvertinti, ar deklaruota veikla tikrai yra remta moksliniais tyrimais. Iki šiol įmonėms ne visada buvo aišku, ar teisingai sąnaudos priskiriamos MTEP. Labiausiai neaiškiais atvejais, ar veikla gali būti priskiriama MTEP, Vyriausybės nutarime numatyta galimybė pasitelkti ekspertus. Tokias ekspertines išvadas teiks Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

Tikimasi, kad rekomenduojamas MTEP skirstymas į etapus pagal veiklų pobūdį ir siekiamus rezultatus palengvins MTEP planavimą, finansavimą, vertinimą, atsiras teisinis aiškumas ir tikrumas, padidės besinaudojančiųjų šia mokestine lengvata ir taip bus pasiektas tikslas – palengvinti MTEP išlaidų apskaitą.

Rekomendacijas Švietimo ir mokslo ministerija parengė vykdydama 2011 m. Ministro Pirmininko pavedimą. Dokumento rengimą koordinavo švietimo ir mokslo ministro sudaryta darbo grupė. Į ją įėjo Švietimo ir mokslo ministerijos, Finansų ministerijos, Ūkio ministerijos specialistai, dalyvavo Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros atstovai.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »