Išrinkti geriausi jaunieji Lietuvos ekonomistai

Publikuota: 2015 m. balandžio 21 d. antradienis

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) Verslo vadybos fakultete (VVF) organizuota 21-oji Lietuvos moksleivių ekonomikos ir verslo olimpiada. Į ją atvyko 77 Lietuvos mokyklų mokiniai, kurie sprendė uždavinius ir varžėsi dėl geriausio ekonomisto titulo. Geriausiais paskelbti keturi mokiniai.

Pirmoji olimpiados dalis vyko raštu, o antroji – kompiuterinėse klasėse „Moodle“ aplinkoje. Įveikę daugiausiai užduočių, pirmąją vietą užėmė Kasparas Steponavičius (Kauno technologijos universiteto gimnazija), Rytis Kazimieras Jonynas (Vilniaus licėjus), Gailius Praninskas (Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazija), Lukas Kuprys (Vilniaus licėjus). Jiems įteikti banko „Nordea“ įsteigti piniginiai prizai. Septyni dalyviai užėmė antrąją, o devyni – trečiąją vietą. Lietuvos bankas visiems prizininkams skyrė kolekcines monetas. Laureato vardas suteiktas Lukui Kupriui – mokiniui, du kartus laimėjusiam I–II laipsnio diplomus.

„Atsakingai svarstėme, kokias užduotis pateikti mokiniams: mūsų ekspertų komanda patarė rinktis ir lengvai įveikiamų, ir gilaus ekonominio suvokimo reikalaujančių klausimų. Įvertinę mokinių rezultatus pamatėme, jog didžioji dalis jų turi gana platų supratimą apie ekonomiką, geba pritaikyti mokykloje įgytas žinias įvairiuose kontekstuose“, – sakė VGTU Verslo vadybos fakulteto dekanė prof. Jelena Stankevičienė.

Olimpiadoje buvo tokių uždavinių, kuriuos išsprendė didžioji dalis dalyvių, tačiau pasitaikė ir kietų riešutėlių, juos įveikti pavyko vos keliems mokiniams. Lengviausias mokiniams tekęs uždavinys – užpildyti lentelę, kurioje reikėjo apskaičiuoti bendrąjį vidaus produktą (BVP) vienam gyventojui, absoliutų BVP prieaugį ir BVP prieaugį vienam gyventojui. Lentelę teisingai užpildė 62 proc. mokinių (48 dalyviai). Sunkiausiu uždaviniu, kurį išsprendė tik Kasparas Steponavičius ir Artur Nakliuda, laikytas ryšio tarp gamybos kiekio, kvalifikuoto darbo bei nekvalifikuoto darbo nustatymas.

Belaukdami rezultatų visi mokiniai ir juos lydintys mokytojai važiavo į edukacines ekskursijas po Lietuvos banką, Pinigų muziejų, Vilniaus savivaldybę, olimpiadą rėmusių kompanijų būstines. Užduotis mokiniams rengė Verslo vadybos fakulteto mokslininkai, savo klausimus olimpiados klausimynui pateikė Lietuvos bankas, įmonė „Nasdaq“, bankas „Swedbank“ ir Lietuvos laisvosios rinkos institutas. Olimpiadą organizavo VGTU VVF kartu su LR švietimo ir mokslo ministerija bei Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centru. Olimpiada finansuota iš Gabių ir talentingų vaikų ugdymo programos lėšų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »