Išrinkti geriausi jaunieji Lietuvos ekonomistai

Publikuota: 2015 m. balandžio 21 d. antradienis

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) Verslo vadybos fakultete (VVF) organizuota 21-oji Lietuvos moksleivių ekonomikos ir verslo olimpiada. Į ją atvyko 77 Lietuvos mokyklų mokiniai, kurie sprendė uždavinius ir varžėsi dėl geriausio ekonomisto titulo. Geriausiais paskelbti keturi mokiniai.

Pirmoji olimpiados dalis vyko raštu, o antroji – kompiuterinėse klasėse „Moodle“ aplinkoje. Įveikę daugiausiai užduočių, pirmąją vietą užėmė Kasparas Steponavičius (Kauno technologijos universiteto gimnazija), Rytis Kazimieras Jonynas (Vilniaus licėjus), Gailius Praninskas (Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazija), Lukas Kuprys (Vilniaus licėjus). Jiems įteikti banko „Nordea“ įsteigti piniginiai prizai. Septyni dalyviai užėmė antrąją, o devyni – trečiąją vietą. Lietuvos bankas visiems prizininkams skyrė kolekcines monetas. Laureato vardas suteiktas Lukui Kupriui – mokiniui, du kartus laimėjusiam I–II laipsnio diplomus.

„Atsakingai svarstėme, kokias užduotis pateikti mokiniams: mūsų ekspertų komanda patarė rinktis ir lengvai įveikiamų, ir gilaus ekonominio suvokimo reikalaujančių klausimų. Įvertinę mokinių rezultatus pamatėme, jog didžioji dalis jų turi gana platų supratimą apie ekonomiką, geba pritaikyti mokykloje įgytas žinias įvairiuose kontekstuose“, – sakė VGTU Verslo vadybos fakulteto dekanė prof. Jelena Stankevičienė.

Olimpiadoje buvo tokių uždavinių, kuriuos išsprendė didžioji dalis dalyvių, tačiau pasitaikė ir kietų riešutėlių, juos įveikti pavyko vos keliems mokiniams. Lengviausias mokiniams tekęs uždavinys – užpildyti lentelę, kurioje reikėjo apskaičiuoti bendrąjį vidaus produktą (BVP) vienam gyventojui, absoliutų BVP prieaugį ir BVP prieaugį vienam gyventojui. Lentelę teisingai užpildė 62 proc. mokinių (48 dalyviai). Sunkiausiu uždaviniu, kurį išsprendė tik Kasparas Steponavičius ir Artur Nakliuda, laikytas ryšio tarp gamybos kiekio, kvalifikuoto darbo bei nekvalifikuoto darbo nustatymas.

Belaukdami rezultatų visi mokiniai ir juos lydintys mokytojai važiavo į edukacines ekskursijas po Lietuvos banką, Pinigų muziejų, Vilniaus savivaldybę, olimpiadą rėmusių kompanijų būstines. Užduotis mokiniams rengė Verslo vadybos fakulteto mokslininkai, savo klausimus olimpiados klausimynui pateikė Lietuvos bankas, įmonė „Nasdaq“, bankas „Swedbank“ ir Lietuvos laisvosios rinkos institutas. Olimpiadą organizavo VGTU VVF kartu su LR švietimo ir mokslo ministerija bei Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centru. Olimpiada finansuota iš Gabių ir talentingų vaikų ugdymo programos lėšų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »