Kauno technologijos universitete kuriama karjeros valdymo sistema

Publikuota: 2014 m. gegužės 19 d. pirmadienis

Nuo 2015 sausio 1 dienos Kauno technologijos universitete pradės veikti karjeros valdymo sistema, kurios pagrindinis tikslas – efektyvus žmogiškųjų išteklių panaudojimas ir geriausiems darbuotojams sudarytos sąlygos tobulėti bei kilti karjeros laiptais.


Įvedus karjeros valdymo sistemą įvairių lygių vadovai bus įpareigoti identifikuoti perspektyvius darbuotojus, galinčius prisiimti daugiau atsakomybės ir siekti aukštesnės darbo pozicijos. Vadovai privalės skatinti darbuotojus tobulėti, turės planuoti esamų darbuotojų kompetencijų ugdymą, įvertinti riziką netekti vieno ar kito darbuotojo ir numatyti, ką tokiu atveju būtų galima skirti į atsiradusią laisvą poziciją (pamainumo užtikrinimas).


Vis dėlto pagrindinis tikslas – talentus identifikuoti ne tik padalinių rėmuose, bet užtikrinti, kad gabūs ir perspektyvūs darbuotojai galėtų rasti karjeros perspektyvų viso universiteto mastu. Tam bus sukurta universiteto talentų duomenų bazė, o atrastų talentų savybes, kompetencijas ir galimybes, o taip pat sprendimą ruošti ir „auginti“ darbuotoją konkrečiai pozicijai priims speciali komisija. Šiuo metu vyksta karjeros valdymo sistemos įgyvendinimo paruošiamieji darbai – sudarytos darbo grupės, kurios spręs bendrųjų, pedagoginių, mokslinių kompetencijų klausimų išgryninimą, pagal kuriuos ir bus parengta karjeros valdymo sistema.


Vėliau bus kuriamas kompetencijų modelis ir išgrynintos kompetencijos, kokias turi turėti ar išsiugdyti darbuotojai, dirbantys konkrečiose pozicijose ar jų siekiantys. Bus siekiama holistinio požiūrio į kompetencijas – jas numatoma apibrėžti keliais pjūviais: bendrosios, lyderystė, funkcinės, akademinės (edukacinės, mokslinės ir inovacinės) bei administracinės kompetencijos. Sukurtas modelis bus pristatytas ir derinamas su bendruomene, taip pat planuojamos diskusijos bei aptarimas fokus grupėse.


Tie darbuotojai, kurie bus įvardinti kaip talentai ir kuriuos bus nuspręsta „auginti“, bus įtraukti į ugdymo programą. Pretenduojant į tam tikrą pareigybę bus parenkamas individualus ugdymo planas, kuris apims mokymus, seminarus, šešėliavimą, atsakingų funkcijų pavedimą, įtraukimą į projektus. Tačiau geriausias mokymasis vyksta iš profesinės patirties darbe, todėl darbuotojui bus pavesta vykdyti įvairias užduotis ir spręsti problemas. Jo rezultatai bus vertinami ir sprendžiama, ar darbuotoją pasiūlyti pereiti į kitas pareigas, ar ugdyti toliau.


Įvedus karjeros valdymo sistemą, bus skatinamas vadovų atsakomybės už komandą prisiėmimas. Rengiant metines ataskaitas vadovai turės ne tik įvertinti savo padalinio veiklą, bet ir apžvelgti kiekvieno darbuotojo indėlį, su juo asmeniškai diskutuoti apie darbuotojo lūkesčius ir galimybes, suteikti atgalinį ryšį apie nuveiktus darbus.


Tikimasi, jog karjeros valdymo sistema pagerins žmogiškųjų išteklių valdymo standartus, leis Universitetui daug efektyviau panaudoti personalo potencialą, užtikrins kompetencijų tęstinumą, o svarbiausia, sudarys galimybes atsiskleisti įvairiapusiams darbuotojų gebėjimams.

Šaltinis: ktu.edu
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Robotizacija kurs naujas darbo vietas

Pramonė neišvengiamai turi pereiti prie robotizacijos tam, kad būtų didinamas darbų efektyvumas, atliekamų užduočių tikslumas ir užtikrinamas saugumas. Taip tikina ekspertai ir priduria, kad robotų kuriama ekonominė nauda – akivaizdi. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »