Kauno technologijos universitete kuriama karjeros valdymo sistema

Publikuota: 2014 m. gegužės 19 d. pirmadienis

Nuo 2015 sausio 1 dienos Kauno technologijos universitete pradės veikti karjeros valdymo sistema, kurios pagrindinis tikslas – efektyvus žmogiškųjų išteklių panaudojimas ir geriausiems darbuotojams sudarytos sąlygos tobulėti bei kilti karjeros laiptais.


Įvedus karjeros valdymo sistemą įvairių lygių vadovai bus įpareigoti identifikuoti perspektyvius darbuotojus, galinčius prisiimti daugiau atsakomybės ir siekti aukštesnės darbo pozicijos. Vadovai privalės skatinti darbuotojus tobulėti, turės planuoti esamų darbuotojų kompetencijų ugdymą, įvertinti riziką netekti vieno ar kito darbuotojo ir numatyti, ką tokiu atveju būtų galima skirti į atsiradusią laisvą poziciją (pamainumo užtikrinimas).


Vis dėlto pagrindinis tikslas – talentus identifikuoti ne tik padalinių rėmuose, bet užtikrinti, kad gabūs ir perspektyvūs darbuotojai galėtų rasti karjeros perspektyvų viso universiteto mastu. Tam bus sukurta universiteto talentų duomenų bazė, o atrastų talentų savybes, kompetencijas ir galimybes, o taip pat sprendimą ruošti ir „auginti“ darbuotoją konkrečiai pozicijai priims speciali komisija. Šiuo metu vyksta karjeros valdymo sistemos įgyvendinimo paruošiamieji darbai – sudarytos darbo grupės, kurios spręs bendrųjų, pedagoginių, mokslinių kompetencijų klausimų išgryninimą, pagal kuriuos ir bus parengta karjeros valdymo sistema.


Vėliau bus kuriamas kompetencijų modelis ir išgrynintos kompetencijos, kokias turi turėti ar išsiugdyti darbuotojai, dirbantys konkrečiose pozicijose ar jų siekiantys. Bus siekiama holistinio požiūrio į kompetencijas – jas numatoma apibrėžti keliais pjūviais: bendrosios, lyderystė, funkcinės, akademinės (edukacinės, mokslinės ir inovacinės) bei administracinės kompetencijos. Sukurtas modelis bus pristatytas ir derinamas su bendruomene, taip pat planuojamos diskusijos bei aptarimas fokus grupėse.


Tie darbuotojai, kurie bus įvardinti kaip talentai ir kuriuos bus nuspręsta „auginti“, bus įtraukti į ugdymo programą. Pretenduojant į tam tikrą pareigybę bus parenkamas individualus ugdymo planas, kuris apims mokymus, seminarus, šešėliavimą, atsakingų funkcijų pavedimą, įtraukimą į projektus. Tačiau geriausias mokymasis vyksta iš profesinės patirties darbe, todėl darbuotojui bus pavesta vykdyti įvairias užduotis ir spręsti problemas. Jo rezultatai bus vertinami ir sprendžiama, ar darbuotoją pasiūlyti pereiti į kitas pareigas, ar ugdyti toliau.


Įvedus karjeros valdymo sistemą, bus skatinamas vadovų atsakomybės už komandą prisiėmimas. Rengiant metines ataskaitas vadovai turės ne tik įvertinti savo padalinio veiklą, bet ir apžvelgti kiekvieno darbuotojo indėlį, su juo asmeniškai diskutuoti apie darbuotojo lūkesčius ir galimybes, suteikti atgalinį ryšį apie nuveiktus darbus.


Tikimasi, jog karjeros valdymo sistema pagerins žmogiškųjų išteklių valdymo standartus, leis Universitetui daug efektyviau panaudoti personalo potencialą, užtikrins kompetencijų tęstinumą, o svarbiausia, sudarys galimybes atsiskleisti įvairiapusiams darbuotojų gebėjimams.

Šaltinis: ktu.edu
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Robotizacija kurs naujas darbo vietas

Pramonė neišvengiamai turi pereiti prie robotizacijos tam, kad būtų didinamas darbų efektyvumas, atliekamų užduočių tikslumas ir užtikrinamas saugumas. Taip tikina ekspertai ir priduria, kad robotų kuriama ekonominė nauda – akivaizdi. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »