Pristatytas pasirengimas 2013 m. lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminui

Publikuota: 2012 m. rugsėjo 28 d. penktadienis

Nuo 2013 m. visi Lietuvos abiturientai, nepriklausomai nuo jų mokymosi kalbos, laikys vienodą lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą. Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatyti balandį vykusio bandomojo lietuvių kalbos ir literatūros egzamino, kurį laikė mokiniai iš mokyklų lietuvių, lenkų ir rusų dėstoma kalba, rezultatai. 

Pasak švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus, tai nuoseklaus darbo siekiant užtikrinti, kad visi Lietuvos jaunuoliai vienodai gerai mokėtų savo tėvynės valstybinę kalbą ir turėtų vienodas galimybes toliau tęsti mokslus ir dirbti Lietuvoje, rezultatas.

„Iš bandomojo egzamino rezultatų matyti, kad ne vienoje diskusijoje išsakyti nuogąstavimai, kad mokiniams, kurie mokosi tautinių mažumų kalba mokyklose, bus per sunku, kad neparašys rašinio – nepasitvirtino, – sakė ministras G. Steponavičius. – Rezultatai parodė, kad jie parašė reikalaujamos apimties rašinius, autorius ir kūrinius rinkosi vienodai nepriklausomai nuo mokymosi kalbos. Pavyzdžiui, ir lietuvių, ir lenkų dėstomąja kalba mokiniai noriai rinkosi tiek Adomą Mickevičių, kurį pastarieji skaitė lenkiškai, tiek Joną Biliūną ir Maironį. Tačiau mokinių, iš tautinių mažumų kalba mokyklų, prastesni buvo rašybos, gramatikos ir kalbinės raiškos rezultatai.“

Ministras pabrėžė, kad, įvertinus bandomojo egzamino rezultatus, parengtas vertinimo normų projektas 2013 m. lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminui. Jame numatyti šiek tiek mažesni rašybos, gramatikos ir kalbos taisyklingumo reikalavimai abiturientams, kurie mokėsi tautinių mažumų kalbomis.

„Mokyklų tautinių mažumų kalbomis abiturientai turės pereinamąjį aštuonerių metų laikotarpį, kurio metu egzamino išlaikymas skirsis nuo gimtosios kalbos egzamino lietuviams. Tos nuolaidos arba tam tikras pereinamasis laikotarpis bus įtvirtintas kasmet pagal iš anksto žinomas vertinimo normas. Tos normos bus nustatomos 11 klasėje surengus bandomąjį egzaminą“, - teigė G. Steponavičius.

Laikydami egzaminą, abiturientai galės rinktis vieną iš keturių temų – 2 samprotavimo ir 2 literatūrinio rašinio. Egzamino trukmė - 4 val., apimtis - ne mažiau kaip 500 žodžių. Per egzaminą bus galima naudotis žodynais.

Nuo praėjusių metų visose bendrojo lavinimo mokyklų 11-12 kl. suvienodintas lietuvių kalbos pamokų skaičius, lietuvių kalba ir literatūra dėstoma pagal tą pačią ugdymo programą.

„Bandomasis egzaminas parodė, kad vidurinio ugdymo programa, pagal kurią mokosi visos Lietuvos mokyklos, yra veiksminga. Lietuvos literatūra, sukurta keliomis kalbomis, yra įdomi mūsų mokiniams. Jie supranta, kuo ji svarbi krašto kultūrai, - pažymėjo švietimo ir mokslo ministras.

„Ruošdamiesi šiam egzaminui buvome numatę 14 žingsnių. Liko keturi: apsvarstyti ir patvirtinti rašinių vertinimo normas, parengti ir paskelbti egzaminų pavyzdines ir bandomąsias užduotis, organizuoti egzaminų vertintojų mokymus pagal patvirtintas normas ir, žinoma, pats brandos egzaminas,“- sakė Nacionalinio egzaminų centro direktorius Saulius Zybartas.

Ugdymo plėtotės centras rengia nemokamus metodinius seminarus, valstybinės lietuvių kalbos kursus tautinių mažumų mokyklų pedagogams. Kurių tikslas – padėti tobulinti lietuvių kalbos vartojimo įgūdžius ir pasirengti trečiosios valstybinės lietuvių kalbos kategorijos egzaminui. Daugiau informacijos centro internetiniame tinklalapyje: http://www.upc.smm.lt/

Viceministro Vaido Bacio pranešimo apie 2013 m. lietuvių k. ir literatūros brandos egzaminą skaidrės:
http://www.smm.lt/naujienos/docs/Lietuviukalba2013.pdf
Iki spalio 10 d. d. el. paštu solgita.vaitiekuniene@nec.lt. prašome teikti siūlymus 2013 m. lietuvių kalbos ir literatūros valstybinio ir mokyklinio brandos egzaminų vertinimo normų projektams, kurie paskelbti ministerijos internetiniame tinklalapyje: http://www.smm.lt/ugdymas/bendrasis/pupabe.htm

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »