Studentai siūlo Švietimo ir mokslo ministrui taisyti senas klaidas, o ne daryti naujas

Publikuota: 2012 m. rugsėjo 30 d. sekmadienis

Šią savaitę Lietuvos studentų atstovybių sąjunga (LSAS) kreipėsi į Švietimo ir mokslo ministrą, Lietuvos aukštųjų mokyklų ir LAMA BPO vadovus dėl priėmimo į aukštąsias mokyklas tobulinimo bei bendrojo priėmimo nuostatų 2014 metais.

Išsiųstame rašte LSAS kritiškai vertina Švietimo ir mokslo ministro patvirtintą geriausiai vidurinio ugdymo programą baigusių eilės sudarymo 2014 metais tvarkos aprašą ir praėjusį penktadienį universitetų rektorių priimtą sprendimą šios tvarkos nenukelti vėlesniam įsigaliojimui, nors vieningos pozicijos tarp rektorių prieita nebuvo. LSAS pabrėžia, jog naująja tvarka orientuojamasi į aukštųjų mokyklų užsakymą, o ne į moksleivių kompetencijų ir gebėjimų ugdymą mokykloje. Stojimo į aukštąsias mokyklas metu turi būti vertinamos asmens kompetencijos, motyvacija ir pasirengimas studijuoti, o ne formalūs kriterijai.

Pasak LSAS prezidento Viliaus Morkūno, būtina priimti ryžtingus sprendimus peržiūrint ir koreguojant mokymosi programas mokyklose, aukštosioms mokykloms pertvarkant studijų programų įgyvendinimą studijų ir mokymosi proceso organizavimą, orientuojant į moksleivį ir studentą, jų kompetencijų ugdymą, o ne didinant valstybinių brandos egzaminų skaičių ir jų svarbą. Tuo tarpu, didžioji dalis aukštųjų mokyklų didindamos reikalavimus moksleiviams, nesiruošia kelti reikalavimų sau, t.y. įvesti minimalius konkursinių balų slenksčius. Taip pat netiesioginis reikalavimas laikyti didesnį brandos egzaminų skaičių nulems profesinę dezorientaciją, o ne kryptingą moksleivių profesinį orientavimą jau nuo pradinių klasių.

„Tikimės įsiklausymo į studentų ir moksleivių nuomonę bei racionalaus sprendimo bent iš kolegijų direktorių pusės, kurie šiandien svarstys šį klausimą. Tuo tarpu, labai stebina Švietimo ir mokslo ministro neryžtingumas bei atsakomybės primetimas aukštųjų mokyklų vadovams dėl paties patvirtinto įsakymo, kurį jau galima buvo atšaukti bei perkelti diskusijas dėl šio aprašo įsigaliojimo 2015 metais. Todėl raginame Švietimo ir mokslo ministrą ir ministerijos darbuotojus kartu su mokyklomis ir aukštosiomis mokyklomis taisyti esamas bendrojo ugdymo ir šiais metais vykusio bendrojo priėmimo spragas, o ne sudaryti sąlygas naujų klaidų atsiradimui.“– teigė LSAS prezidentas.

Taip pat LSAS, atsižvelgdama į šių metų bendrojo priėmimo eigą ir jo rezultatus, siūlo įgyvendinti funkcionuojančią profesinio orientavimo sistemą, grįstą valstybės poreikio planavimu, nustatyti minimalių konkursinių balų slenksčius aukštosiose mokyklose, siekiant kokybės, o ne kiekybės. Būtina numatyti galimybę visose studijų srityse gauti papildomų balų, vertinant stojančiųjų motyvaciją bei formaliu ir neformaliu būdu įgytas kompetencijas. Taip pat pabrėžiama, jog yra reikalingas tikslinio ir studijų stipendijų finansavimo mechanizmų tobulinimas, atspindintis studentų ir aukštųjų mokyklų lūkesčius, olimpiadų ir konkursų sąrašo išplėtimas bei organizacinių trukdžių pašalinimas stojamųjų egzaminų ir motyvacijos vertinimo metu.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »