Studijų sąlygos VDU sulaukė puikaus įvertinimo

Publikuota: 2013 m. birželio 23 d. sekmadienis

Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) atitinka visus studijų sąlygų ir jų organizavimo kokybės reikalavimus, teigiama neseniai atliktame universiteto 2010–2012 metų realiųjų išteklių vertinime. Tyrimą vykdė Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras, pagal standartinius kriterijus reguliariai vertinantis visas Lietuvos aukštąsias mokyklas.

„Nagrinėdami pastarųjų trejų metų universiteto veiklos duomenis, vertintojai neturėjo priekaištų nė vienoje iš esminių sričių – materialiųjų ir žmogiškųjų išteklių, studentų kaitos ar biudžeto lėšų panaudojimo. Džiugu matyti, kad studijų sąlygos VDU atitinka visus kriterijus, o dažnai demonstruojame ir geresnius nei norminiai rodiklius“, – sakė universiteto rektorius prof. Zigmas Lydeka.

Tyrimo metu buvo analizuojami universiteto veiklos duomenys keturiose srityse: materialiųjų išteklių studijoms pakankamumas ir prieinamumas; pedagoginio ir administracinio personalo sudėtis, struktūra ir kvalifikacija; priimamų studijuoti asmenų akademinis pasirengimas ir pasirenkamų studijų motyvacija, studentų skaičiaus kaita; aukštosios mokyklos valstybės biudžeto lėšų naudojimo veiksmingumas.

Vertinant materialiuosiuos išteklius, pažymėta, kad per pastaruosius trejus metus universitetas ypač daug investavo į informacinių technologijų, technologinės ir meninės kūrybos įrangos, pastatų ir patalpų, bibliotekos fondų atnaujinimą. 97 proc. universiteto patalpų veikia bevielis interneto ryšys, bibliotekoje įrengta pakankamai darbo vietų – tiek paprastų, tiek ir kompiuterizuotų.

Universitete pasiektas optimalus dėstytojų ir studentų santykis, užtikrinantis kokybiškų studijų organizavimą. „Dėstytojų, turinčių mokslinį laipsnį arba pripažintų kaip nusipelnę menininkai, rodiklis irgi aukštas – per pastaruosius metus jų skaičius viršija 70 procentų“, – teigė Z. Lydeka.

Tyrimas atskleidė, kad į universitetą įstoję asmenys pasižymi aukšta motyvacija bei yra joms tinkamai pasiruošę. „2012 metais savo noru nutraukusių studijas studentų skaičius pirmosios, antrosios ir trečiosios pakopos studijų programose yra nedidelis“, – džiaugėsi VDU rektorius.

Teigiamai įvertintas ir universiteto valstybės biudžeto lėšų panaudojimo veiksmingumas. Remiantis tyrimo rezultatais, 2012 m. tarp įstojusiųjų į valstybės finansuojamas vietas, VDU bakalauro ir vientisąsias studijas baigė 88 proc.; magistrantūros studijas – 93 proc., doktorantūros – 73 proc. absolventų.

Ne tik Lietuvos, bet ir pasauliniame kontekste VDU atpažįstamas kaip moderni aukštoji mokykla, atitinkanti šiandieninius kokybės standartus. Tai liudija pasaulio aukštųjų mokyklų reitingo „QS World University Rankings 2012/2013“ rezultatai: VDU jame pateko tarp 600–700 geriausių pasaulio aukštųjų mokyklų. Aukštais balais už pasiekimus įvairiose srityse universitetas įvertintas ir atliekant „QS Stars“ aukštojo mokslo kokybės auditą. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »