Studijų sąlygos VDU sulaukė puikaus įvertinimo

Publikuota: 2013 m. birželio 23 d. sekmadienis

Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) atitinka visus studijų sąlygų ir jų organizavimo kokybės reikalavimus, teigiama neseniai atliktame universiteto 2010–2012 metų realiųjų išteklių vertinime. Tyrimą vykdė Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras, pagal standartinius kriterijus reguliariai vertinantis visas Lietuvos aukštąsias mokyklas.

„Nagrinėdami pastarųjų trejų metų universiteto veiklos duomenis, vertintojai neturėjo priekaištų nė vienoje iš esminių sričių – materialiųjų ir žmogiškųjų išteklių, studentų kaitos ar biudžeto lėšų panaudojimo. Džiugu matyti, kad studijų sąlygos VDU atitinka visus kriterijus, o dažnai demonstruojame ir geresnius nei norminiai rodiklius“, – sakė universiteto rektorius prof. Zigmas Lydeka.

Tyrimo metu buvo analizuojami universiteto veiklos duomenys keturiose srityse: materialiųjų išteklių studijoms pakankamumas ir prieinamumas; pedagoginio ir administracinio personalo sudėtis, struktūra ir kvalifikacija; priimamų studijuoti asmenų akademinis pasirengimas ir pasirenkamų studijų motyvacija, studentų skaičiaus kaita; aukštosios mokyklos valstybės biudžeto lėšų naudojimo veiksmingumas.

Vertinant materialiuosiuos išteklius, pažymėta, kad per pastaruosius trejus metus universitetas ypač daug investavo į informacinių technologijų, technologinės ir meninės kūrybos įrangos, pastatų ir patalpų, bibliotekos fondų atnaujinimą. 97 proc. universiteto patalpų veikia bevielis interneto ryšys, bibliotekoje įrengta pakankamai darbo vietų – tiek paprastų, tiek ir kompiuterizuotų.

Universitete pasiektas optimalus dėstytojų ir studentų santykis, užtikrinantis kokybiškų studijų organizavimą. „Dėstytojų, turinčių mokslinį laipsnį arba pripažintų kaip nusipelnę menininkai, rodiklis irgi aukštas – per pastaruosius metus jų skaičius viršija 70 procentų“, – teigė Z. Lydeka.

Tyrimas atskleidė, kad į universitetą įstoję asmenys pasižymi aukšta motyvacija bei yra joms tinkamai pasiruošę. „2012 metais savo noru nutraukusių studijas studentų skaičius pirmosios, antrosios ir trečiosios pakopos studijų programose yra nedidelis“, – džiaugėsi VDU rektorius.

Teigiamai įvertintas ir universiteto valstybės biudžeto lėšų panaudojimo veiksmingumas. Remiantis tyrimo rezultatais, 2012 m. tarp įstojusiųjų į valstybės finansuojamas vietas, VDU bakalauro ir vientisąsias studijas baigė 88 proc.; magistrantūros studijas – 93 proc., doktorantūros – 73 proc. absolventų.

Ne tik Lietuvos, bet ir pasauliniame kontekste VDU atpažįstamas kaip moderni aukštoji mokykla, atitinkanti šiandieninius kokybės standartus. Tai liudija pasaulio aukštųjų mokyklų reitingo „QS World University Rankings 2012/2013“ rezultatai: VDU jame pateko tarp 600–700 geriausių pasaulio aukštųjų mokyklų. Aukštais balais už pasiekimus įvairiose srityse universitetas įvertintas ir atliekant „QS Stars“ aukštojo mokslo kokybės auditą. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »