Švietimo sužaidybinimas, pakeisiantis mūsų ateitį

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 17 d. šeštadienis

Šiandien sužaidybinimas vis labiau įsilieja į kasdienį gyvenimą. Vienas geriausių to pavyzdžių – švietimo sistema. Pateikiame 10 populiariausių  žaidimų–programų, kurie padeda mokytis.

Nr.1 „Duolingo“
„Doulingo“ tai svetainė, kurią jungia nemokamas užsienio kalbos mokymasis ir mokama teksto vertimo platforma. Paslauga yra sukurta taip, kad studentai besimokydami tam tikrą kalbą padėtų versti tinklapius ir dokumentus. Pradedantieji verčia trumpus ir lengvus sakinius ir tekstus iš interneto, o patyrusieji vartotojai gauna sudėtingesnius tekstus.

„Doulingo“ studentams suteikia mokymosi ir vertimo įrankius. Kiekvienas studentas taip pat gali balsuoti vertindamas kitų studentų išverstus tekstus. Kol mokiniai mokosi kalbos, jie gali uždirbti taškus. Internetinio puslapio turinys yra įdomesnis nei duodami vienas ar keli sakiniai iš skirtingų puslapių. Tuo vertimo užduotys tampa labiau patrauklios.

Nr.2 „Ribbon Hero“
„Ribbon Hero“ yra nemokamas „Microsoft“ žaidimas, siekiantis padėti šviesti „Office 2007–2010“ vartotojus kaip naudotis įrankiais naujoje vartotojo sąsajoje. Žaisti galima iš visų svarbiausių „Office“ programų, tokių kaip „Word“, „Excel“ ir „PowerPoint“. Žaidėjai gauna užduotis, kurios yra matuojamos taškais. Užduotys yra suskirstytos į keturias grupes: teksto rašymas, puslapio dizainas ir maketavimas, prezentacija ir apibendrinimo skyrius.

„Microsoft“ puikiai pasidarbavo, kuriant trumpas užduotis ir suteikiant galimybes rašyti atsiliepimus. Vis sudėtingesnių lygių buvimas skatina toliau žaisti ir susipažinti su „Office“ įgūdžiais. Taip pat yra galimybė stebėti vartotojo pažangą mokantis naudotis „Office“ priemonėmis. Kiekvienas žaidėjas gali prisijungti prie „Facebook“ pasidalinti savo balais ir palyginti su draugų pasiekimais.

Nr.3 „ClassDojo“
„ClassDojo“ yra klasės valdymo įrankis, padedantis mokytojams tobulinti klasės elgesį. Jis pagerina konkrečių mokinių elgesį ir padeda sudominti mokinius esama apdovanojimų sistema. „ClassDojo“ moksleiviui suteikia galimybę turėti savo avatarą ir mokytojai gali lengvai įvertinti jų elgesį ir sukurti teigiamą mokymosi atmosferą. Sistema taip pat teikia ataskaitas tėvams apie jų atžalų elgesį.

Nr.4 „GoalBook“
„GoalBook“ yra internetinė platforma, kuri padeda mokytojams, tėvams ir mokiniams bendradarbiauti stebint mokinių pažangą. Į programą yra įtraukti socialiniai tinklai, individualizuoto mokymo programos, stebėjimo programinė įranga. Programa leidžia lengvai studentams ir dėstytojams nustatyti tikslus ir visiems programos dalyviams stebėti pokyčius.

Nr. 5 „The World Peace Game“
„The World Peace Game“ yra paremtas politikos simuliacija ir kviečia jaunus studentus tyrinėti pasaulį, susidedantį iš keturių ar penkių garsių tautų. Kiekvienai šaliai vadovauja studentų komanda. Moksleiviai yra skatinami tyrinėti pasaulio bendruomenę ir sudėtingus šalių santykius. Pagrindinis šios sužaidybintos švietimo priemonės tikslas yra pasiekti kiekvienos tautos harmoningą būseną ir sustiprinti pasaulinę gerovę su mažiausia karinės intervencijos suma.

Nr.6 „Coursera“
„Coursera“ yra edukacinių technologijų ir socialinio verslumo kompanija, kurios partneriai vieni žymiausių universitetų, jų pagalba kuriami nemokami internetiniai kursai. Pastarieji yra pateikiami trumpomis vaizdo paskaitomis, kuriose vyrauja įvairios temos ir užduotys. Studentai, atlikę testą gali iš karto matyti rezultatus. Visos kursų paskaitos gali būti peržiūrimos, taip pat atliekami testai, namie.

Nr. 7 „Mr Pai’s Class“
„Mr Pai’s Class“ interaktyvi mokymo klasė, kurioje moksleiviai gali mokytis individualiai, taip pat su kitomis moksleivių klasėmis ar su studentais esančiais kituose miestuose. Šioje interaktyvioje klasėje yra naudojama keletas skirtingų prietaisų ir žiniasklaidos kanalai. Skaitmeninis mokymas padidina klasės entuziazmą bei pagerina įvairių sričių, pavyzdžiui,  matematikos ar skaitymo rezultatus.

Nr.8 „Course Hero“
„Course Hero“ yra internetinė mokymosi platforma. Svetainėje yra renkama ir rengiama mokymo medžiaga, kurią įkelia pedagogai ir studentai sudarydami mokymosi saugyklą. Ši sužaidybinto švietimo platforma suteikia įvairaus tipo mokymosi medžiagos. Taip pat „Course Hero“ siūlo kuratorių pagalbą, vaizdo paskaitas. „Course Hero“ galima rasti ir mokamų ir nemokamų paskaitų.

Nr. 9 „Brainscape“
„Brainscape“ yra švietimo platforma pritaikyta mokymuisi telefonu ar kompiuteriu. Mokiniui naudojant šią programą, pastaroji renka informaciją, kur mokinys dažniausiai klysta ir pateikia užduotis susijusias su sunkiausiai įsimenamais dalykais. Taip pat ir moksleivis gali įvertinti kokios sunkumo buvo klausimas.

Nr. 10 „Socrative 101“
„Socrative 101“ siūlo mokymą perkelti į nešiojamus kompiuterius ar mobiliuosius prietaisus. Studentams duodami prisijungimo duomenys prie mokymosi medžiagos. Internete studentai gali bendrauti su pedagogu, mokytis, spręsti testus, kurių rezultatai iškart matomi.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »