Didėja priklausomybė nuo kompiuterinių žaidimų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 18 d. sekmadienis

Cardiff, Derby ir Nottingham Trent universitetų tyrimas atskleidė, kad interneto žaidimus siūlančios bendrovės turi priimti atsakomybę už jų produktų besaikį vartojimą, kitu atveju veiksmų imsis vyriausybė, siekdama pažaboti priklausomybę nuo tokio pobūdžio vaizdo žaidimų.

Tradiciniai vaizdo žaidimai visados turi pabaigą arba jie dažniausiai tampa nuobodūs dėl tokio paties siužeto. Tačiau priešinga situacija yra su MMORPG žaidimų žanru. Šio žaidimo žanras yra neišsenkanti sistema pilna užduočių, naujų tikslų, personažas auga ir kyla vis į naujesnį lygmenį, tuo pačių kaupia savo ginkluotę, didina galios resursus ir nesiliauja žaisti.

Pastaraisiais metais internetinių vaizdo žaidimų vartojimas tapo didele problema ir patraukė ne tik žiniasklaidos dėmesį, bet ir psichologų, psichiatrų, psichikos sveikatos organizacijų ir pačių žaidėjų. Skirtingų kultūrų tyrimų rezultatai rodo, kad maždaug nuo 7 iki 11 procentų žaidėjų turi rimtų problemų dėl žaidimų ir yra laikomi patologiniais žaidėjais. Kai kurie, kaip pranešama,  žaidžia 40, 60 ar net beveik 90 valandų be pertraukos.

Cardiff verslo mokyklos daktaras Yousafzai teigimu, atrodo, kad vaizdo žaidimų kompanijos žino apie žaidimų priklausomybės grėsmę. Tai rodo įspėjamieji užrašai skelbiami įsijungiant žaidimui. Tačiau internetinių žaidimų kompanijos tiesiogiai nepripažįsta, kad jų žaidimai gali kenkti žmogaus psichikai.

Remiantis tyrimo rekomendacijomis, žaidimų kūrėjai galėtų padėti žaidėjams remiantis strategija derinant gerą žaidimo dizainą su tuo, kad žaidėjai netaptų ligotai priklausomi nuo žaidimo. Vienas iš siūlymų žaidimų kūrėjams yra mažinti laiko limitus norint pasiekti tam tikras užduotis, prizus. Remiantis universitetų tyrimu, teigiama, kad jei žaidimų kūrėjai nežengs veiksmingų žingsnių pažabojant žaidėjų priklausomybę, tada vakarų šalių vyriausybės neturės kito būdo, kaip riboti Azijoje pagaminamų žaidimų plėtrą jų šalyse.   

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

44 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu 2016 m. III ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 44 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse. skaityti »

„Gemalto“ ir „Sequans“ kartu kuria daiktų interneto technologijas

Nauja technologija padeda taupyti elektros energiją ir pratęsti į daiktų internetą sujungtų įrenginių gyvavimo ciklą. skaityti »

Lietuvos e. valdžios paslaugų rodikliai viršija ES vidurkį

Europos Komisijos atliktame 2016 m. tyrime, Lietuva priskiriama prie pirmaujančių šalių, kuriose e. valdžios paslaugos auga sparčiausiai, o e. valdžios rodikliai lenkia Europos Sąjungos šalių vidurkį. skaityti »

„Vilniaus šilumos tinklai“ atveria interneto svetainę (8)

Startuoja AB „Vilniaus šilumos tinklai“ interneto svetainė – www.chc.lt . Sostinės gyventojai čia ras informaciją apie šilumos ūkio perėmimo iš jį nuomojančios UAB „Vilniaus energija“ procesus, kurie bus aktualūs keičiantis paslaugos teikėjui. skaityti »

Šviesolaidinis internetas Lietuvoje – jau 18 metų

Spalio mėnesį internetas mūsų šalyje švenčia net du gimtadienius: 25 metus nuo to laiko, kai Lietuvoje atsirado interneto ryšys, ir 18 metų nuo tos dienos, kai vario laidus pakeitė optiniai. skaityti »

Lietuvos interneto metraštininkas V. Palubinskas: būtų gerai išsaugoti bent esminius interneto principus

Šiemet spalio mėnesį sukako 25-eri metai nuo interneto atsiradimo Lietuvoje ir 18 metų nuo šviesolaidinio tinklo įvedimo. Ta proga kalbiname Lietuvos interneto metraštininku vadinamą Vladą Palubinską. skaityti »

„Nokia“ pasiekė naują informacijos perdavimo spartos rekordą

Neseniai susikūrusi tinklų milžinė „Nokia-Alcatel-Lucent“ sugebėjo iš 6600 km ilgio vienos gijos optinio kabelio išspausti 65 terabitų per sekundę – maždaug 8 terabaitų per sekundę – spartą. skaityti »

„Google“ algoritmų atnaujinimas: ar jūsų svetainė tam pasiruošusi?

Kompanija „Google“ išleido naujų pokyčių, kurie gali turėti įtakos jūsų svetainės reitingams „Google“ paieškos sistemoje. skaityti »

„YouTube“ turės konkurentą

Vaizdo turinio ir interneto žaidimų svetainė „Twitch“ ruošiasi rimtai konkuruoti su didžiausiu vaizdo turinio portalu „YouTube“. skaityti »

Virtualiosios realybės technologijos įsigalės el. prekyboje

„OrbisResearch“ duomenimis, nuo 2016 iki 2021 m. aktyvių virtualiosios realybės įrenginių naudotojų skaičius išaugs 147 proc. skaityti »